فرماندار مهاباد روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری این دوره به خبرنگار ایرنا گفت: موقعیت جغرافیایی کشور ما به گونه‌ای است که هرساله با انواع مخاطره‌های طبیعی مواجه شده و هر لحظه احتمال دارد وضعیت عادی در شرایط اضطرار یا بحران قرار گیرد.

ایرج شجاعی ادامه داد: آشنایی با نحوه مدیریت موقعیت‌های بحرانی ضرورتی است که مدیران باید آن را مورد توجه قرار دهند زیرا اصل مدیریت در حوادث بسیار موثرتر از امکانات و تجهیزات مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه اغلب تلفات انسانی به دلیل نبود مدیریت در صحنه حادثه است، اضافه کرد: برگزاری منظم کارگاه‌های آموزشی و نیز انجام آزمایشی خدمات امداد و نجات به صورت دوره‌ای برای افزایش کارایی افراد از وظایف مدیریت بحران است تا در زمان بروز حوادث غیرمترقبه میزان صدمات و خسارات کاهش یابد.

فرماندار مهاباد اظهار داشت: آتش‌سوزی، زلزله و سیل در سال‌های گذشته ضرر زیادی به کشور و هموطنان وارد کرده که بخش زیادی از این خسارت به دلیل ناآگاهی مردم و نبود مدیریت بحران توسط مدیران اجرایی بوده که بر این اساس تجدیدنظر در نحوه آموزش موقعیت‌های بحرانی در دستور کار قرار گرفته است.

در این کارگاه آموزشی بیش از ۵۰ نفز از مدیران و مسوولان مهاباد با آخرین دستورالعمل‌های نحوه مقابله با حوادث، ایجاد هماهنگی و ارتباط بین ارگان‌ها، اصول سیستم مدیریت بحران، ساختار فرماندهی حادثه و نحوه تفکیک حوادث آشنا شدند.

سامانه فرماندهی حادثه Incident Command System یا (ICS) یک مدل استاندارد عمومی مدیریت عملیاتی حوادث و سوانح ملی است که برای تمام حوادث و سوانح قابل استفاده است؛ این سامانه به دست اندرکاران مدیریت حوادث و سوانح امکان می‌دهد تا بدون لطمه به حوزه‌های اختیاراتی خود و صرف‌نظر از پیچیدگی و تعدد حوادث و سوانح در یک ساختار یکپارچه و هماهنگ، منسجم عمل کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.