هوشنگ مصطفوی روز یکشنبه در گفت‎و‎گو با خبرنگار ایرنا افزود: برف اخیر بنا بر آمارهای موجود سنگین‌ترین برف سال‌های گذشته شهرستان بوده است که در ارتفاع آن در مناطق مرتفع شهرستان به بیش از یک و نیم متر و در شهر چلگرد ۸۵ سانتی‌متر گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران طی ۲ روز گذشته در شهرستان باریده است که این شهرستان را در صدر پربارش‌ترین مناطق کشور در سامانه بارشی اخیر قرار داده است.

مصطفوی، با اشاره به تلاش گروه‌های راهداری در بازگشایی محورهای اصلی و روستایی این شهرستان، تصریح کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته گردنه‌های شهرستان با کولاک برف و ریزش بهمن مواجه شد که حادثه‌ای را در پی داشت و از سوی راهداران این محورها بازگشایی شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ افزود: این در حالی است که همچنان راه ارتباطی ۱۰۰ روستای شهرستان مسدود است که با توجه به حجم بالای برف بازگشایی این محورها در حدود یک هفته زمان می‌برد.

مصطفوی همچنین از قطع برق مناطقی از این شهرستان اشاره کرد و گفت: حجم بالای برف سبب شد تا تاسیسات برق در بخش‌های مرکزی و بازفت و موگویی قطع شود، که با تلاش نیروهای پشتیبانی هم اینک برق مناطق مرکزی و بازفت برقرار شده اما ۱۲ روستای بخش پشت کوه موگویی همچنان قطع است.

وی خاطرنشان کرد: تردد در محورهای مواصلاتی شهرستان کوهرنگ با زنجیرچرخ و رعایت نکات ایمنی امکانپذیر است.

به گزارش ایرنا، شهرستان کوهرنگ از مناطق کوهستانی وبرف‌گیر چهارمحال و بختیاری در ۹۰ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.