سهراب رئیسی روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با خبرنگاران استان تاکید کرد: هم‌اینک ۸۳ هزار و ۳۲۰ واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد که از این تعداد ۴۱ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی برابر ۴۹.۸ درصد با پرداخت ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی و ایمن شده است.

رئیسی تصریح کرد: وجود واحدهای مسکونی روستایی غیرمقام می‌تواند خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه را چند برابر افزایش دهد.

وی یادآور شد: برای تمامی متقاضیان بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاکنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان با پرداخت یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی شده است.

وی گفت: ۸۵ روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری در سال‌های قبل به ۵۵ نقطه امن منتقل و جابجا شده‌اند.

رئیسی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری هم‌اینک ۴۷ روستای در معرض خطر دارد که در سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان قرار شد برای جابجایی این روستاها اعتبار لازم اختصاص یابد.

وی افزود: در سیل بهار سال‌جاری یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال خسارت به ۳ هزار و ۶۱ واحد مسکونی در ۳۷ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۵۰۱ روستای چهارمحال و بختیاری وارد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای احداث هر واحد مسکونی خسارت دیده روستایی استان در سیل بهار امسال ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین برای احداث هر واحد مسکونی خسارت دیده شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان در سیل بهار سال‌جاری ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی و ۱۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت خواهد شد.

رئیسی اظهار داشت: برای احداث و تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری در سیل بهار سال‌جاری ۷ هزار و ۹۰۲ تن سیمان رایگان به ارزش ۲۵ میلیارد ریال به استان اختصاص یافت.

وی گفت: از این میزان سیمان رایگان تاکنون یک‌هزار تن وارد چهارمحال و بختیاری و در اختیار مقاضیان قرار داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی بر بهسازی و اصلاح معابر روستاها ارحجیت و اولویت دارد.

رئیسی افزود: برای مسیل‌سازی و اجرای دیوار حایل به طول ۲۱۰ کیلومتر در ۳۸۵ روستای چهارمحال و بختیاری به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش ایرنا، در این نشست مدیران کل دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گزارشی از روند فعالیت خود در قبل، حین و پس از بحران‌های طبیعی و همچنین تلاش برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی احتمالی ارائه کردند.

چهارمحال و بختیاری با شرایط توپوگرافی خاص و شیب بالا جزو استان‌های پیشتاز کشور در حوادث طبیعی مانند زلزله، سیل و آتش‌سوزی جنگل‌ها است.

بیشترین خط رانش چهارمحال و بختیاری در شهرستات‌های اردل، کوهرنگ، کیار و لردگان است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۶۰هزار نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.