فرید براتی روز شنبه در نخستین کمپ کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان افزود: این ایده‌ها از سوی ۲۶۰ دانشجو و ایده‌پرداز در در مراکز دانشگاهی استان ثبت شده است که از این تعداد ۱۳۱ ایده در کمپ ۴ روزه کارآفرینی دانشگاه علمی و کاربردی حاضر شدند.

وی گفت: از این تعداد ۱۲ ایده در حوزه گردشگری، ۴۱ ایده در حوزه فناوری اطلاعات، ۹ ایده در حوزه طراحی و  دوخت و مابقی در حوزه های شیلات و سایر حوزه‌های است که ایده پردازان در این کمپ آموزشهای اشتغال را فراخواهند گرفت.

براتی، از ارسال ۷۹ طرح توجیهی از مراکز دانشگاهی به دبیرخانه این کمپ اشاره کرد و گفت:  ۶۴ طرح از شهرستان لردگان و مابقی از مراکز دانشگاهی استان بوده است که این طرح‌ها نیازمندحمایت از سوی متولیان در حوزه صدور پروانه فعالیت و تسهیلات است.

به گفته وی، برای حمایت از طرح‌های توجیهی، تفاهمنامه‌ای با بانک توسعه تعاون منعقد شده که بعد از این دوره به کارآفرینان تسهیلات ویژه‌ای پرداخت شود.

وی اظهار داشت: این کمپ اشتغال برای دانشجویان متقاضی کار، دانش‌آموختگان بیکار، مدرسان حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی به مدت ۴ روز برگزار شد تا کسب و کارهای آماده که تحلیل مالی بر روی آنها انجام شده به فرد متقاضی عرضه شود.

براتی افزود: در این کمپ ۱۲۰ دانشجوی علمی کاربردی استان در ۵۰ ساعت دوره‌های آموزشی کسب و کار را فرامی‌گیرند.
به گزارش ایرنا، در حاشیه برگزاری نخستین کمپ کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان پنجمین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی در ۱۰ غرفه محصولات دانشگاهی و تعاونی برپا شده است.

این نمایشگاه و کمپ در راستای حرکت و جهت دادن دانشجویان در راستای تشکیل شرکت تعاونی برپا شده است.

پنجمین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی و نخستین کمپ کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان در محل شهرک صنعتی شهرکرد به مدت ۵ روز دایر است.

کمپ کارآفرینی در ۱۶ استان کشور از جمله چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.