مهرداد جوادی روز شنبه در نشست رفع مشکلات تسهیل روند دریافت تسهیلات طرح‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این مبلغ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

وی افزود: نرخ تسهیلات صندوق توسعه ملی در طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری ۱۰ درصد و دوران بازپرداخت آن ۸ تا ۱۰ سال است.

جوادی تصریح کرد: البته تسهیلات درخواستی متقاضی برای اجرای این طرح ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی یادآور شد: برای اجرای طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد ۱۰۵ میلیارد ریال از محل آورده متقاضی تامین و هزینه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد در زمینی به وسعت ۲۹ هزار متر مربع و با زیربنای ۸ هزار و ۶۵۰ متر مربع احداث می‌شود.

وی گفت: روند اجرایی طرح گردشگری تهلیجان شهرکرد تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

در این نشست همچنین مشکلات شرکت تعاونی فردوس تهلیجان شناسایی و قرار شد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در راستای رفع آن چاره‌اندیشی کند.

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در راستای رفع مشکلات طرح‌های گردشگری استان اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

پیش از این نیز کلیات اجرایی یک طرح گردشگری دیگر بعنوان "طرح گردشگری ورزشی کوه تهلیجان شهرکرد" ۲۳ دی ۱۳۹۷ در شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری تصویب شد.

نزدیک بودن به منطقه شهری، برخورداری از هوای پاک، وجود دیواره‌های سنگی بالای کوه و چشم‌انداز زیبا از ویژگی‌های مهم طرح گردشگری ورزشی کوه تهلیجان شهرکرد به شمار می‌رود.

محدوده اجرای این طرح شامل بال اصلی کوه تهلیجان به طول ۳ کیلومتر با روند شمال غربی به جنوب شرقی از دهکده المپیک تا بلوار آیت‌الله طالقانی شمالی و کوی شقایق است.

حفظ طبیعت و زیباسازی آن، حفظ مسائل زیست محیطی، جلوگیری از حضور دام در منطقه با ایجاد قرق، شیب‌بندی و کنترل سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها، ایجاد پوشش گیاهی مقاوم در برابر کم‌آبی و عمق کم خاک از الزامات زیست محیطی "طرح گردشگری ورزشی کوه تهلیجان" است.

اجرای "طرح گردشگری ورزشی کوه تهلیجان" به ۴۵۶ میلیون و۸۰۰  هزار ریال اعتبار نیاز دارد که در بودجه سال‌جاری شهرداری شهرکرد پیش‌بینی شده است.

اجرای "طرح گردشگری ورزشی کوه تهلیجان" باید مطابق با طرح جامع شهرکرد اجرا و حفظ طبیعت، کاشت گونه‌های گیاهی و دارویی وحشی سازگار با اقلیم منطقه در قسمت نساءکوه این طرح رعایت شود.

کوه تهلیجان در بلندترین نقطه مرکز چهارمحال و بختیاری با ارتفاع ۲ هزار و ۴۳۰ متر از سطح دریا نزدیک‌ترین ارتفاع به شهرکرد است.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.