حسین فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش عمده بودجه شهرداری قیامدشت از محل عوارض ارزش افزوده و عوارض اتباع بیگانه تامین می شود، اظهار داشت: قیامدشت طی سالیان گذشته به دلیل نداشتن شورا و شهرداری مستقل از لحاظ بسیاری از زیرساخت‌های شهری مورد غفلت قرار گرفته که باید با کار جهادی و پیگیری مسئولان جبران شود.

وی عنوان کرد: شورای اسلامی قیامدشت سال گذشته نیز ۷۵ درصد بودجه کل این شهر را به ایجاد زیرساخت‌های عمران شهری اختصاص داد تا نواقصی مانند بسته بودن خیابان ولی عصر(عج) و نبود پایگاه اورژانس و افزایش سرانه فضای سبز این شهر حاشیه‌ای پایتخت جبران شود.

فتحی در ادامه با اشاره به اینکه قیامدشت از سال ۹۶ صاحب شورا و شهرداری مستقل از تهران شده است، افزود: متاسفانه هنوز هم شهرداری تهران با اینکه حریم قیامدشت در شورای اسلامی این شهر مصوب شده و استانداری تهران نیز به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کرده است، در برخی موارد تداخلات اداری دارد.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه ۱۵ تهران باید پرونده‌های ساخت و سازهایی که پروانه آنها در گذشته صادر شده است را به شهرداری قیامدشت تحویل دهد.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود به جمعیت ۵۰ هزار نفری قیامدشت و وجود ۱۵ هزار دانشجوی دانشگاه آزاد در این شهر اشاره کرد و گفت: هم اکنون شهروندان این شهر حاشیه‌ای پایتخت از لحاظ مسیر دسترسی به تهران دچار مشکلات فراوان هستند که با ایجاد مترو بخش عمده مشکلات حل می شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه سه کارخانه تصفیه روغن‌های صنعتی در غرب قیامدشت فعال هستند، اظهار داشت: بوی نامطبوع و آلودگی هوای این کارخانه‌ها نفس مردم قیامدشت را بریده که باید محیط زیست برخورد جدی با آن داشته باشد.

فتحی یادآور شد: این کارخانه‌ها فعالیت‌های خود را در ساعات غیر اداری در اوایل صبح و آخر شب موکول کرده اند که تا از دسترس بازرسان محیط زیست در امان باشند ضمن اینکه بوی نامطبوع این تصفیه خانه‌ها موجب سردرد و سر گیجه شهروندان قیامدشت شده است.

قیامدشت در ۱۵ کیلومتری جاده خاوران و در انتهای جنوب شرقی حریم منطقه ۱۵ شهرداری تهران واقع شده است.
شهر قیامدشت پیش از این در خارج از محدوده قانونی شهر تهران قرار داشت و از خدمات شهرداری منطقه ۱۵ تهران استفاده می کرد که پس از شهر شدن دارای شهرداری مستقل و در محدوده شهرستان ری قرار دارد.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.