مرضیه جلیل‌پور روز جمعه در بازدید از کارگاه آموزش قالیبافی زنان که در قالب اجرای طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار فعال شده است، افزود: بهبود معیشت، افزایش سطح رفاه و درآمد زنان سرپرست خانوار و جلوگیری از ورود آنها به نهادهای حمایتی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
وی با اشاره به نقش آموزش در رونق اشتغالزایی تصریح کرد: تسهیلات به تنهایی نمی‌تواند منجر به اشتغالزایی شود بلکه آموزش­ از شاخص‌های مهم در این حوزه است که باید بیش از پیش به آن توجه داشت.

جلیل‌پور ادامه داد: بازاریابی، اتصال به بازارهای محلی در سطح استان و کشور، برندسازی و استانداردسازی محصولات نیز دیگر از موارد مهمی است که انتظار می‌رود در این طرح ملی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و استانداری چهارمحال و بختیاری با ارزیابی مطلوب از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان، خاطرنشان کرد: امید می‌رود با اجرای صحیح این طرح نرخ اشتغال بانوان استان در آینده نزدیک تغییر پیدا کند.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۵ درصد جمعیت و ۱۱ درصد خانوارهای چهارمحال و بختیاری زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند که ۵۵ درصد این خانوارها را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

بنا بر اعلام کمیته امداد امام خمینی چهارمحال و بختیاری در نیمه نخست امسال برای یک هزار و ۴۰۰ نفر از مددجویان این نهاد زمینه اشتغال فراهم شده و ۹۴۲ نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفته‌اند.

طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال اجرا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.