حفیظ‌الله فاضلی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که می‌تواند از بروز تبعات ناگوار فقر و ناهنجاری‌های رفتاری در جامعه جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به اهداف حمایتی این سازمان در طول سال، برنامه‌های متعددی در این حوزه اجرا می‌شود و هم‌افزایی و همکاری بین بخشی در این راستا می‌تواند نقش موثرتری را ایفا کند.

فاضلی، با بیان اینکه ۸۷۳ کودک بازمانده از تحصیل در این استان شناسایی شده است، تصریح کرد: بسترسازی برای بازگشت این کودکان به چرخه تحصیل امر بسیار مهمی است و تلاش دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، آموزش را از مهمترین برنامه‌های این نهاد برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در همین راستا طی سالجاری یک هزار و ۱۵۰ نفر آموزش‌های ارائه شده این اداره کل را فراگرفتند.

به گزارش ایرنا، اصطلاح بازماندگی از تحصیل برای گروه سنی بین ۶ تا ۱۷سال به کار می‌رود که یا هرگز به مدرسه نرفته‌اند یا پس از گذر چند سال با ناملایمات و شرایط زندگی مجبور به ترک محل آموزش و تحصیل شده‌اند.
چهارمحال و بختیاری دارای جمعیتی بیش از ۹۴۷ هزار نفر در ۱۰ شهرستان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.