اقبال عباسی روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون ماده ۵ چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رعایت قوانین راه و شهرسازی، توجه به ضوابط و پرهیز از روابط در تغییر کاربری‌ها باید همواره مورد توجه باشد و طبق قانون اعضای شورای اسلامی می‌توانند پیشنهاد فنی خود را از طریق شهردار و معاون فنی به کمیسیون ماه ۵ انتقال دهند.

به گفته وی، شهرداری‌ها نیز در عملکرد و تغییر کاربری املاک و صدور پروانه ساختمان بدنبال سودآوری نباشند و مراعات مراجعین را نیز داشته باشند.  
استاندار چهارمحال و بختیاری، مجوزدار بودن بخش عمده‌ای از بناهای شهری استان را یادآور شد کرد و گفت: نبود واحدهای مسکونی غیرمجاز و حاشیه‌نشینی موجب انسجام و با اصول شدن معماری در شهرهای استان شده است.
وی، بر رعایت طرح تفصیلی در مناطق شهری تاکید کرد و گفت: طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، وضعیت دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمان و جمعیت شهری مدنظر قرار می‌گیرد.
عباسی افزود: شهرداری‌ها در ساخت و ساز واحدها و مجتمع‌ها باید به ایجاد پارکینگ توجه ویژه داشته باشند، زیرا عمده مشکلات ترافیکی در مرکز استان اکنون نبود پارکینگ است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه طرح ساماندهی و ساخت " مجموعه تفریحی گردشگری تهلیجان" با مساحت ۱۶۹ هکتار با کاربری مجتمع ورزشی، گردشگری ، تفریحی در مجاور پارک تهلیجان تصویب و اجازه واگذاری حدود ۵ درصد معادل یکهزار و ۹۰۰ متر به بخش خصوصی صادر شد.  

در جلسه کمیسیون ماده ۵ چهارمحال و بختیاری۱۲ طرح معماری و فنی مطرح و کلیات آنها مصوب شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.