حجت الاسلام محسن کرمی روز سه شنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی، از اواخر تابستان ۹۸ تاکنون بیش از ۱۵۰ قلع و قمع در تغییر کاربری های غیر مجاز داشتیم که ۴۰ مورد آن در هفته جاری انجام شده است.
وی یادآورشد: این قلع و قمع ها در خصوص تغییر کاربری های غیر مجاز در داخل باغ شهرها و نیز در سایر مکان‌ها که در حال احداث و یا جدید الاحداث بوده اند انجام شده است.
دادستان زنجان اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در خصوص تغییر کاربری های غیرمجاز در باغها و اراضی زراعی به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و با رعایت قوانین و مقررات هرگونه تغییر کاربری های غیرمجاز را متوقف و تخریب خواهد کرد و مردم بدانند هیچ شخص و شخصیتی در اجرای قانون مصون نخواهد بود.
حجت الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: افراد پشت صحنه ایجاد باغ شهرها افرادی سودجو و فرصت طلب هستند که زمین های کشاورزی را به قیمت ارزان خریداری کرده و با خرد کردن آنها به قیمت های بسیار گزاف از طریق واسطه ها به افراد بی اطلاع می فروشند و سودهای کلان می برند و خسارات زیادی را متوجه کشاورزی استان و شهروندان می کنند در حالی است که خرد کردن و قطعه بندی اراضی زراعی و باغی به قطعات کوچک مقدمه ای برای تغییر کاربری غیر مجاز بوده و ممنوع است.
وی با تاکید بر ممنوعیت ایجاد هر گونه باغ شهر جدید تصریح کرد: با افرادی که در صدد ایجاد باغ شهر غیر مجاز جدید هستند برخورد شدید صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.