حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در دیدار با کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه این استان به مناسبت دهه وقف افزود: وقف از مصادیق بارز باقیات صالحات به شمار می‌رود که برکات و آثار آن جاودانه و ابدی است.

وی ادامه داد: اگر تبلیغ درستی در حوزه وقف انجام گیرد و اعتماد و اطمینان مردم را جلب کنیم و آثار و برکات وقف را برای مردم تبیین کنیم، بی‌شک همه افراد جامعه نسبت به انجام این عمل صالح اقدام می‌کنند.

نکونام با بیان اینکه مردم نسبت به وقف اطلاعات کافی ندارند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی‌های انجام گرفته نسبت به وقف ناکافی است و تبیین شایسته‌ای در این حوزه انجام نشده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه وقف عرصه وسیعی دارد، خاطرنشان کرد: اگر نیمی از درآمدهای موقوفات موجود هزینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی این امر شود تعداد و میزان درآمد موقوفات چندبرابر می‌شود.

نکونام افزود: باور به اثربخشی وقف یکی از مهمترین الزاماتی است که باید در جامعه تقویت شود و این اطمینان و اعتماد در بین مردم شکل گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به تشریح وضعیت این استان در حوزه موقوفات پرداخت و گفت: این استان از استان‌های ضعیف در حوزه درآمدهای وقفی است و تاکنون ۳ هزار و ۶۰۰ رقبه در این حوزه به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام حسن امیری افزود: با این وجود تلاش شده تا با ترسیم چشم‌انداز روشنی، با فرهنگ‌سازی در خصوص افزایش موقوفات متناسب با نیازهای روز، درآمدهای رقبات نیز متناسب با واقعیت‌های موجود ساماندهی شود.

وی، درآمد سالانه موقوفات این استان را حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این درآمد در مقایسه با درآمد موقوفات کشور ناچیز است.

امیری از  ثبت ۲۳ وقف جدید در استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد وقف در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از یک هزار و ۷۰۰ موقوفه به همراه ۳ هزار و ۶۶۰ رقبه درآمدزا در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

دهه وقف همزمان با دهه آخر صفر از ۴ تا ۱۴ آبان نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.