به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمد علی قاضی دزفولی عصر شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران دزفول در سالن ارشاد افزود: عرصه خبرنگاری عرصه خطیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید غلامرضا عارفیان شهید خبرنگار دزفول و خبرنگار فقید سعید مطیع رسول گفت: مسوولان باید بروز باشند و در جریان اخبار قرار گیرند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه عرصه خبررسانی را نباید دست کم گرفت، گفت: خبرنگاران باید به نقش خود در فرهنگ سازی در جامعه واقف باشند و مسئولان نیز نباید آنها را نامحرم بدانند. 

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: برخی افراد در لباس خبرنگار فعالیت های خلافی انجام می دهند که نباید آنها را با خبرنگاران صادق یکی دانست.

وی خبرنگاران را موتور محرکه جامعه دانست و گفت:  خبرنگاران جوانان را به حرکت درمی آورند لذا خبرنگار باید همیشه در کمین سوژه ها باشد و گاهی خودش سوژه خلق کند.

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم پرداختن خبرنگاران به سوژه های امید بخش در جامعه افزود:  خبرنگاران اجازه ندهند مفسدان و سوء استفاده کنندگان احساس امنیت کنند.

وی خبرنگاران را به تقویت دینمداری تشویق کرد و گفت: سوژه های خبرنگاران باید حریت، شفافیت، امانت و آزادگی را در جامعه نهادینه کنند که البته کاری دشوار است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: خبرنگاران برخی مواقع در انجام وظیفه جان خود را نیز به خطر می اندازند و در برخی مواقع نیز آبرویشان به خطر می افتد و آسیب می بینند.

وی گفت: اگر در جامعه ای نقش خبرنگاران به درستی تبیین نشود به طور قطع پیشرفتی حاصل نمی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز گفت: این آیین بهانه ای است تا به یاد تلاش صادقانه خبرنگاران از آنها تجلیل شود.

نادر سعادتی فرد افزود: خبرنگاران خدمتگزارانی هستند که در قامت علم و دانش به موشکافی مشکلات می پردازند .

مصطفی عظیمی فر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: موفقیت های گذشته دزفول ناشی از تعامل خبرنگاران با مسوولان است.

وی ضمن گله مندی از برخی افراد که در جایگاه رسانه به ناصواب قلم می زنند از خبرنگارانی که در راستای پیشرفت این شهرستان گام بر می دارند تقدیر کرد.

در این آیین از ۶۰ خبرنگار شهرستان دزفول و خانواده شهید غلامرضا عارفیان و خانواده سعید مطیع رسول تقدیر به عمل آمد.

۷۲۷۸/۳۰۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.