جعفر علیپور بهزادی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به وجود بیش از  ۴۵۰ هزار هکتار فضای باز کشت محصولات صیفی در ایران، برنامه‌ریزی به منظور توسعه فضاهای گلخانه‌ای تا ۵۰ هزار هکتار در دستورکار قرار دارد که تاکنون ۶ هزار هکتار آن در دولت تدبیر و امید، تکمیل و بهره برداری شده است.
وی افزود: با احداث فضاهای کشت گلخانه‌ای، راندمان مصرف آب ۹۰ درصد کمتر و تولید محصول ۱۰ برابر بیشتر و موجب اشتغالزایی می‌شود.
علیپور بهزادی تصریح کرد:با بررسی کارشناسان در هر هکتار فضای گلخانه‌ای میتوان حدود ۶۰۰ تن محصول برداشت کرد و در هر هکتار زمینه اشتغال ۸ نفر مستقیم  و ۱۰ شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.
عضو هیأت مدیره شرکت شهرک های کشاورزی ایران اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری در تولید بیش از ۲۴ هزار تن محصولات مانند ماهی قزلآلا یک استان فعال است و شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران می‌تواند شهرک تخصصی ماهی‌های سردآبی را در این استان راه اندازی و عملیاتی کند.
عضو هیأت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران تصریح کرد: هم اینک نقاط مختلف در چهارمحال و بختیاری برای احداث 2 هزار و ۵۰۰ هکتار شهرک گلخانه‌ای شناسایی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
به گفته وی، با بهره‌برداری از این گلخانه‌های در دست احداث در این استان وضعیت بحران خشکسالی دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری مدیریت و وضعیت تولید محصولات گلخانه‌ای و صیفی‌جات در این استان متحول می‌شود.
عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور افزود: در بخش شیلات و بخصوص پرورش میگو در استان‌های هرمزگان و گلستان به متقاضیان ۴۰ هزار هکتار شهرک کشاورزی واگذار شده است، که تنها  ۲۱ هزار هکتار آن پرورش میگو در استان هرمزگان است.

وی، با اشاره به احداث ۲۲۱ شهرک گلخانه‌ای در نقاط مختلف کشور گفت: از این تعداد شهرک ۶۳ آن توسط بخش خصوصی ساخت شده و ۱۵۸ شهرک نیز با کمک دولت به افراد دارای شرایط بخش کشاورزی واگذار شد.

علیپور بهزادی، امنیت غذایی در کشور را دارای اهمیت بسیار بالا دانست و افزود: اگر در تامین مایحتاج غذایی مردم به خارج تکیه کنیم به راحتی می‌توانند با تحریم، کشور را در تامین مواد غذایی تهدید کنند که ایجاد شهرک های کشاورزی بهترین گزینه تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی است.  

به گزارش ایرنا ، چهارمحال وبختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی، دامی ، شیلات و عسل با ۶۶هزار بهره بردار  به عنوان بخش مهم کشاورزی کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.