مرضیه جلیل‌پور روز چهارشنبه در جریان دیدار با فعالان کارگاه تولیدی پوشاک شهر جونقان شهرستان فارسان افزود: ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار و حمایت آنها از سوی بانوان کارآفرین از اقدامات موثری است که در تقویت و گسترش آن باید همکاری‌های بین بخشی را تقویت کرد.

وی در ادامه حمایت از کالاها و تولیدات ایرانی را نیازمند فرهنگسازی دانست و گفت: یکی از حوزه‌هایی که ظرفیت بالایی برای رونق کسب و کار به ویژه در حوزه بانوان را دارد، تولید پوشاک است که در همین راستا باید تلاش کرد تا تولیدات باکیفیت و استاندارد به بازار عرضه کرد تا مردم به مصرف این کالاها ترغیب شوند.

جلیل‌پور تصریح کرد: اگرچه ورود اجناس چینی و قاچاق به کشور از مهمترین چالش‌های این حوزه به شمار می‌رود اما با فراهم کردن مواد اولیه با قیمت مناسب، ارائه تسهیلات کم‌بهره و ایجاد بازار فروش می‌توان از تولیدکنندگان داخلی حمایت مطلوبی به عمل آورد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری همچنین در بازدید از کارگاه تولید پوشاک مرکز CBR شهر گوجان شهرستان فارسان اظهار داشت: ایجاد کارآفرینی، خلاقیت و اشتغال در مرکز توانبخشی برای افراد تحت حمایت مراکز بهزیستی ستودنی است.
جلیل‌پور افزود: دستگاه‌های متولی با پرداخت تسهیلات کم‌بهره می‌توانند از بانوان تصدی واحدهای تولیدی که امکان اشتغال را برای دیگر بانوان علاقه‌مند جویای کار فراهم می‌آورند، حمایت کنند.
به گزارش ایرنا، با اجرای طرح های اشتغالزایی نظیر اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی و عشایری برای بخش قابل توجهی از بانوان جویای کار استان اشتغالزایی شده است.

در طرح مشاغل فراگیر  تاکنون برای ۵۲۲ نفر با اعتباری افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار و در بخش اشتغال پایدا روستایی و عشایری برای ۶ هزار و ۴۱۵ نفراشتغالزایی شده است. در حوزه مشاغل خانگی نیز  325 شغل خانگی ایجاد شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.