آیت حسنی روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی این طرح ها در محل اجرای طرح بند سنگی ملاتی شهدا میلاس افزود: این طرح‌ها در قالب ۷ طرح آبخیزداری و ۱۴ طرح بیولوژیک و بیومکانیک است.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرحها از محل صندوق توسعه ملی اظهار داشت: با اجرای طرح بند سنگی ملاتی و احیای چشمه میلاس در زیردست بندهای احداث شده در سال‌های گذشته، یکهزار و ۲۰۰ هکتار اراضی دشت میلاس بعد از خشکسالی‌های چند سال گذشته احیاء شد.

وی گفت: این طرح با هدف توسعه باغات و همچنین احیاء اراضی و دشت‌های این منطقه تعریف شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین افزود: امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان اختصاص داده شده است.

علی محمدی مقدم افزود: این اعتبارات برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوانداری، بیومکانیک، مکانیک، بیولوژیک در ۴۰ حوزه و ۴۲۲ هزار هکتار اراضی استان اجرا می‌شود.

به گفته وی، در استان ۹۰ سازه خاکی و ۲ هزار و ۵۰۰ سازه سنگی و ملاتی احداث شده که این طرح‌ها در بارش‌های ابتدای امسال تنها ۳ طرح دچار خسارت شدند که عملیات بازسازی این طرحها نیز  به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال وبختیاری با ۱.۶ میلیون هکتار وسعت ۴۵ حوزه آبخیز وجود دارد که اجرای طرح‌های آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیک و بیومکانیک در استان باید به صورت تلفیقی اجرا شود. 

شهرستان لردگان در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.