به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب اظهار داشت: در سال زراعی جاری افزون بر یکهزار و ۶۰۰ تن بذر فرآوری و ضد عفونی شده گندم و جو در طبقات گواهی، مادری، پرورشی ارقام بهمن و جلگه‌داری برای کشت پاییزی بین کشاورزان استان توزیع شد.

 وی گفت: بذر به عنوان نخستین نهاده مصرفی که در انتقال صفات ژنتیکی گیاه نقش مهم دارد و استفاده کشاورزان از بذرهای مناسب برای کسب بیشترین تولید در عملکرد را دارد. 

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال وبختیاری یادآور شد:  شرکت و اتحادیه وابسته به این سازمان متولی با بهره‌گیری از  دستگاه‌های بوجاری با ظرفیت روزانه بیش از ۳۰ تن، بوجاری بذر گندم و جو مورد نیاز کشاورزان را انجام می دهند. 

غریب، با اشاره به نبود تعادل بین قیمت محصول گندم در بازار و خرید تضمینی  تعیین شده ، گفت: امسال خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته حدود۳۷ درصد کاهش یافت.

وی، میزان خرید تضمینی محصول گندم در استان در سالجاری را ۲۰ هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: در سال زراعی گذشته افزون بر ۳۷ هزار تن گندم توسط مباشران تعاون روستایی و اداره غله خریداری شد.  

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، علت اصلی کاهش  عرضه محصول گندم به مباشران دولتی در سال زراعی جاری را  پایین بودن پایه قیمت تضمینی از سوی دولت و خرید بالاتر از سوی دلالان عنوان کرد.

وی، میزان گندم تولیدی استان در سال زراعی جاری را ۱۲۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: تولید محصول گندم امسال از نظر کمیت نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد. 
به گزارش ایرنا، در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت گندم اختصاص دارد که ۲۴ هزار هکتار آن آبی و ۳۶ هزار هکتار دیم است.

۶۶ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری اکنون فعال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.