اقبال عباسی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح‌های هادی روستایی در روستای پرراز شهرستان کیار افزود: در روستاها ظرفیت‌ها و امکانات بالقوه‌ای نظیر آب و خاک وجود دارد که می‌تواند بخش کشاورزی و اقتصاد مقاومتی استان را تقویت کند.

وی ادامه داد: بسیاری از روستاهای استان در تولید محصولات کشاورزی سرآمد هستند، اما به سبب نبود صنایع تبدیلی، بخش زیادی از محصولات دورریز می‌شود از همین رو باید تلاش شود تا صنایع تکمیلی و تبدیلی را در این مناطق ایجاد کنیم.

عباسی، در ادامه با اشاره به خدمات دولت در مناطق روستایی از تهیه طرح هادی برای ۵۷۳ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت این استان خبر داد و گفت: از این تعداد برای ۳۲۹ روستا طرح هادی اجرا شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان را ۵۷۵ روستا اعلام کرد و افزود: از این تعداد برای ۴۶۹ روستا عملیات گازرسانی انجام گرفته است.

عباسی خاطر نشان کرد: تنها ۱۰ روستای استان فاقد پوشش تلویزیونی هستند که تلاش می‌شود بزودی این کاستی نیز برطرف شود.

وی درصد جمعیت روستایی بهره‌مند از کتابخانه عمومی را ۱۱.۳ درصد اعلام کرد و گفت: میانگین کشوری این آمار ۱۹ صدم درصد است.

عباسی با قدردانی از خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خدمات‌رسانی به مردم روستایی استان، اظهار داشت: در همین راستا دولت متعهد شده تا سال آینده ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومان و یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن ملی را در استان آماده و واگذار کند.

به گزارش ایرنا، ۲۶ طرح هادی روستای چهارمحال و بختیاری روز سه‎شنبه با حضور معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره‌برداری شد.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.