به گزارش روز شنبه ایرنا از دانشگاه شهرکرد، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد در رتبه بندی موضوعی فنی و مهندسی دانشگاه‌های جهان برای نخستین بار در رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز در رتبه ۴۰۰ تا ۵۰۰ دانشگاههای جهان قرار گرفت.

 رئیس دفتر همکاری علمی و بین المللی دانشگاه  شهرکرد با اشاره به اینکه دانشکده فنی و مهندسی در رتبه بندی ۲۰۲۰ تایمز در رده ۴۰۰ تا ۵۰۰ قرار گرفته است، افزود: این رتبه نشان دهنده رقابت دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد با دانشگاه‌های معروفی مانند تاسمانیا استرالیا، والنسیا اسپانیا، آبردین اسکاتند و آبرن آمریکا است.

محسن بهمنی با بیان این مطلب افزود:: قرار گرفتن دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد در  این رتبه وجهه علمی و بین المللی دانشگاه را به صورت قابل توجهی  افزایش می ‌دهد.

در رتبه ۴۰۰-۵۰۰ رتبه بندی تایمز علاوه بر دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علم وصنعت ایران، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مازندران و دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین نیز قرار دارند.

دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شهرکرد در سال ۱۳۷۷ آغاز به کار کرد و درحال حاضر  با ۶۳ عضو هیات علمی و یک هزار و ۶۰۰ دانشجو در رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی مواد، مهندسی عمران و مهندسی کامپیوتر در ۳ مقطع  کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول فعالیت است.

به گزارش ایرنا، هم اینک ۷ هزار دانشجو در ۱۹۵ رشته گرایش در ۸ دانشکده مشغول تحصیل هستند و  این دانشگاه از حضور ۳۵۰ عضو هیات علمی بهره‌مند است که در عرصه‌های ملی و بین‌المللی دستاوردهای علمی متعددی کسب کرده‌اند.
هم اینک ۵ تشکل سیاسی، ۴۵ انجمن علمی و ۲۸ کانون فرهنگی در این دانشگاه فعال هستند و ۲۰ دانشجو از کشور افغانستان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.