معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی روز یکشنبه گفت: بر اساس اعلام مرکز منطقه­ ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دکتر حسین شایقی استاد گروه برق دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیلی بر اساس داده های منتشر شده از پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز (ISI) در سال 2018 در رده برتر قرار گرفته است.
دکتر ابوالفضل بضاعت­ پور با اشاره به اینکه این فهرست از پژوهشگران پراستناد در 22 حوزه موضوعی علوم و علوم اجتماعی است، افزود: داده های مورد استفاده در تحلیل و انتخاب پژوهشگران یک درصد برتر از سامانه شاخص های اساسی علم ( ESI) و وب علوم (WOS) در بازه زمانی 2008 تا 2017 استخراج شده است.
او فرآیند و معیارهای مکمل شناسایی نویسندگان را نرخ خود استنادی ، نسبت تعداد کل استنادها به تعداد کل مقالات استناد کننده، تنوع جغرافیایی مقالات استناد کننده و تخصص گرایی دانست که در شناسایی پژوهشگران تاثیرگذار مدنظر قرار گرفته است.
دانشگاه محقق اردبیلی در سال 1357 با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش 38 دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در 201 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حدود 11 هزار دانشجو دارد که در 11 دانشکده مشغول تحصیل هستند.
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.