به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی دانشگاه شهرکرد ،همایش بزرگداشت هفته جهانی فضا2019 با شعار "ماه، دروازه‌ای به ستاره‌ها" به همت معاونت فرهنگی دانشگاه شهرکرد و انجمن علمی دانشجویی ستاره شناسی دانشگاه با همکاری سازمان فضایی ایران به منظور علاقمند نمودن و آشنا کردن   دانشگاهیان و دانشجویان رشته های مختلف دانشگاهی با فضا و حوزه های تخصصی آن در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

سخنرانان در این همایش پیرامون کسب و کارهای فضایی و دروازه رو به ستارگان بحث و گفتگو کردند ودر پایان پرسش و پاسخ و راهنمایی پردازش ایده های فضایی برگزار شد.

در حاشیه این همایش، کارگاه های آموزشی نیز با هدف آموزش و ترویج علم فضا برای دانشجویان برگزار شد.

شایان ذکر است، بر اساس فراخوان ارسال مقالات، ۳۲ مقاله ترویجی به کمیته علمی هفته جهانی فضا در دانشگاه شهرکرد ارسال شد که پس از داوری مقالات ۷ مقاله و یک ایده جهت ارائه در کارگاه انتخاب شدند. فرح السادات احمدی با مقاله آسمان شب عنوان ارائه برتر، الهه زمانی با مقاله طیف سنجی ستارگان عنوان مقاله برتر و علیرضا فروزنده نژاد با مقاله کن ست عنوان مقاله نوآور را کسب کردند.

در سال ۱۹۹۹، مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال (۱۳ الی ۱۹ مهر)، به عنوان هفته جهانی فضا، انتخاب شد. هدف از این کار ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها روی زمین اعلام شد. این هفته حد فاصل دو رویداد تاریخی است. ۴ اکتبر ۱۹۵۷، اسپتونیک - ۱، نخستین ماهواره جهان توسط اتحاد جماهیر شوروی به فضا پرتاب شد و ۱۰ اکتبر ۱۹۶۷، نخستین معاهده استفاده صلح‌آمیز از فضای ماوراء جو در سازمان ملل به امضا رسید.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1275148
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.