به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، تخریب محل آبگیر این طرح در یکی از استانهای همجوار را قانون‌شکنانه عنوان کرد و افزود: متأسفانه روز دوشنبه عده‌ای در اقدامی خلاف قانون اقدام به تخریب محل آبگیر طرح بن به بروجن کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان ذی ربط  در کشور باید از اینگونه مسائل جلوگیری میکردند و باید پاسخگو باشند.

 نوریان تاکید کرد: باید به صورت جدی تغییر محل آبگیر طرح انتقال آب بن به بروجن دنبال شود و به صورت کلی این نقطه آبگیر را از جغرافیای استان همجوار جدا شود، چرا که اقدامات نشان می‌دهد ممکن است در آینده نیز شاهد این‌گونه هنجارشکنیها و قانون شکنی‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: از همه کسانی که در حوزه آب فعالیت می‌کنند خواستاریم با سعه صدر، هوشمندی، مواضع منطقی و اصولی داشته و بدانند که ما با تمام توان این مساله را پیگیری و از حقوق آبی مردم چهارمحال و بختیاری قاطعانه دفاع خواهیم کرد.

 به گزارش ایرنا، طرح انتقال آب بن به بروجن که آب را برای مصارف شرب از منطقه بن به سمت بروجن و نقنه انتقال می‌دهد طرحی است که مصوبه دو دولت را دارد و رئیس جمهوری در سفر خود به استان در سال ۹۳ تاکید بسیاری داشت.

به تازگی نیز با سفر وزیر نیرو به این استان روند اجرایی این طرح سرعت بیشتری به خود گرفت و اینک پیشرفت فیزیکی آن به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

با بهره‌برداری از این طرح مشکل آب شرب ۱۱ شهر و ۱۳ روستای چهارمحال و بختیاری با جمعیتی افزون بر ۴۶۰ هزار نفر رفع می‌شود اما به گفته مسئولان چنانچه این طرح با سرعت لازم به بهره‌برداری نرسد تامین آب شرب در استان با بحران جدی مواجه می‌شود.

این طرح قرار است سالانه ۴۱ میلیون مترمکعب آب را از حوضه آبریز زاینده‌رود به مناطق شرقی استان که به شدت با پدیده خشکسالی درگیر است، منتقل کند.

این طرح با توجه خشکسالی‌های متوالی در استان و تحت تاثیر قرار دادن زندگی و معیشت مردم یکی از مطالبات اصلی مردم و از ضرورت‌های این حوزه به شمار می‌رود که انتظار می‌رود با سرعت بیشتری اجرا و تکمیل شود.

۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.