مرتضی عسگری روز دوشنبه در کارگاه آموزشی حقوق کودک با بیان اینکه ایران از سال ۱۳۷۲ به کنوانسیون حقوق کودک پیوسته است، افزود: این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها نسبت به قوانین این کنوانسیون بی‌اطلاع هستند و گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها ۱۰ درصد این قوانین رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: بارگذاری تصاویر نامناسب از کودکان در فضای مجازی، نبود نظارت در خصوص استفاده کودکان از بازی‌ها رایانه‌ای و استفاده بدون حد و مرز کودکان و نوجوانان از شبکه‌های اجتماعی از مصادیق بی‌توجهی به حقوق کودکان به شمار می‌رود.

عسگری با بیان اینکه نهادها و متولیان فرهنگی نقش موثری در تبیین حقوق کودک در جامعه برعهده دارند، افزود: آموزش به خانواده‌ها و آگاه‌سازی آنها از خطراتی که فضای مجازی کودکان آنها را تهدید می‌کند، از راهکارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری در ادامه کودک‌همسری را از آسیب‌های قابل توجه حوزه کودکان دانست و گفت: پرونده‌های موجود نشان می‌دهد کودکانی را که در سنین کودکی به امر ازدواج مجبور می‌کنند در آینده با آسیب‌هایی نظیر خودکشی و فرار از خانه مواجه می‌شوند.

عسگری، برقراری رابطه صمیمی والدین با کودکان را از موثرترین راهکارهای مقابله با آسیب‌های حوزه کودکان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی بنیان خانواده را نشانه گرفته است، والدین می‎توانند با رفتار صحیح و صمیمی این آسیب‌ها را بدرستی شناسایی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با تاکید بر نقش کارگاه‌های آموزشی در آگاه سازی خانواده‌ها، اظهار داشت: بسیاری از آسیب‌هایی که متوجه خانواده‌ها می‎شود ناشی از نبود آگاهی و بی‌اطلاعی است.

مرضیه جلیل‌پور افزود: تبیین چگونگی رفتار با کودکان امر بسیار مهمی است که در جامعه امروزی باید بیش از پیش به آن پرداخت و کارگاه‌های آموزشی می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

در این کارگاه آموزشی که به مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد جمعی از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

هفته ملی کودک امسال از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه نامگذاری شده است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.