به گزارش ایرنا، مهرداد جوادی در برنامه کوه‌گشت جهانبین هفشجان شهرستان شهرکرد چهارمحال و بختیاری که با همکاری کارکنان اداره کل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی، انجمن تورلیدرها، راهنمایان گردشگری و سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه گردشگری این استان برگزار شد، تاکید کرد:‌ کانون گردشگری چشمه‌زنه و کوه جهانبین هفشجان از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در استان به شمار می‌رود.
وی افزود:‌ با توجه به روز جهانی جهانگردی و آغاز هفته گردشگری به منظور زیباسازی، پاک‌سازی و حفاظت از محیط زیست در کانون‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری زباله‌های کانون گردشگری چشمه‌زنه و کوه جهانبین هفشجان جمع‌آوری شد تا منظره‌ای زیباتر در مقابل دیدگان گردشگرن قرار گیرد.
جوادی تصریح کرد: ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری با هدف جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف جزو مهمترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.
وی یادآور شد: ارائه بهترین خدمات به مسافران داخلی و خارجی ورودی به چهارمحال و بختیاری با کمترین قیمت می‌تواند در افزایش رضایتمندی عمومی گردشگران نقش داشته باشد.
جوادی اظهار داشت: معرفی جاذبه‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری به خصوص مناطق بکر و دست‌نخورده طبیعی این استان از طریق انجام تبلیغات و اطلاع‌رسانی در رسانه‌های گروهی پرمخاطب جهانی، ملی و استانی در دستورکار اداره کل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.
سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: همزمان با هفته گردشگری برنامه‌های متنوعی در این استان اجرا خواهد شد.
محمدرضا عباسی تاکید کرد: نواختن زنگ گردشگری در مدارس شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و فارسان، مراسم تعزیه‌خوانی در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر، افتتاح اقامتگاه بومگردی بلداجی، آغاز بهره‌برداری از هتل سونک شهرستان لردگان و برگزاری کارگاه آموزشی نقشه‌خوانی در شهرستان بروجن با همکاری جمعیت هلال احمر این شهرستان جزو مهمترین برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در هفته گردشگری سال‌جاری به شمار می‌رود.
وی افزود: همزمان با هفته گردشگری سال‌جاری همایش گردشگری آداب و رفتار گردشگران با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فارسان، غبارروبی گلزار شهداء، اجرای برنامه‌های آموزشی و رصد ماه و ستارگان در چهارمحال و بختیاری برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ۲۷ سپتامبر برابر ۵ مهر به عنوان روز جهانی جهانگردی و ۵ تا ۱۱ مهر به عنوان هفته گردشگری در ایران نامگذاری شده است.
کوه جهانبین یکی از کوههای بالای دو هزار متر ارتفاع چهارمحال و بختیاری در کنار شهر هفشجان است.
۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.