علی شهریارپور شامگاه یکشنبه در نشست ششمین قرارگاه کاهش تصادفات جاده‌ای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امسال برای راه‌های این استان ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از سطح ملی اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: همچنین ۱۵ درصد اعتبارات چهارمحال و بختیاری از محل ۲۴ فصل بودجه‌ای این استان به راه‌ها اختصاص داده شد.

شهریارپور تصریح کرد: همچنین از محل انعقاد تفاهمنامه ۳ جانبه بین چهارمحال و بختیاری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و سازمان برنامه و بودجه، به تناسب یک سوم ۵۰۰ میلیارد ریال برای رفع ۴۰ نقطه حادثه‌خیز استان تامین شد.

وی با اشاره به اختصاص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری یادآور شد: تعریف اعتبار برای احداث پاسگاه قرح در استان نشان‌دهنده توجه مسئولان به اهمیت حوزه نیروی انتظامی است.

شهریارپور اظهار داشت: امسال از محل ماده ۲۳ قانون جرایم راهنمایی و رانندگی افزون‌بر ۳۰ میلیارد ریال به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت که بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شد.

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از سال ۱۳۸۵ تاکنون سالانه به طور میانگین بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ نفر در جاده‌های استان بعلت تصادف جان خود را از دست داده‌اند.

سردار غلامعباس غلامزاده تاکید کرد: ارتقای وضعیت جاده‌ها، افزایش فرهنگ‌سازی و بهره‌مندی بیشتر از علائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌ها نقش مهمی در کاهش تصادفات دارد.

وی افزود: متاسفانه روز یکشنبه ۳ تصادف منجر به فوت در جاده‌های چهارمحال و بختیاری به وقوع پیوست.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: در احداث جاده‌های جدید باید نسبت به حذف اشکالات قبلی اقدام شود.

شهرام ندیمی تصریح کرد: اتصال راه‌های دسترسی محورهای فرعی به جاده‌های اصلی باید براساس اصول فنی و استانداردهای موجود صضورت گیرد تا تصافات به حداقل میزان ممکن برسد.

وی یادآور شد: برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به حریم راه‌ها و جاده‌های چهارمحال و بختیاری به همکاری تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط در استان نیاز است.

رئیس بیمه ایران شعبه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این بیمه در سال گذشته یک‌هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال خسارت بابت یک‌هزار و ۵۰۰ فقره تصادف در استان پرداخت کرد.

محمد صابری تصریح کرد: این میزان در نیمه نخست سال‌جاری ۴۸۰ میلیارد ریال بابت ۲ هزار و ۴۰۰ فقره بوده است.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری علت ۵۶ درصد تصادفات جاده‌ای این استان نداشتن توجه به جلو و رعایت نکردن حق تقدم است.

همچنین ۴۰ درصد عامل وقوع تصادف مربوط به خودروهاست و ۶۰ درصد تصادف کنندگان نیز سواد زیر دیپلم دارند.

۷۳۶۲/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.