رضا  اردکانیان روز سه‌شنبه در جریان بهره‌برداری از طرح پست برق ۶۳ کیلو وات شهرک صنعتی سفیددشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت:امسال در بخش تولید انرژی برق در ۱۳ استان کشور ۲۰ نیروگاه حرارتی با ظرفیت تولید ۳۲۲ مگاوات احداث و تکمیل شده است.

وی از صرفه‌جویی ۳ هزار و ۸۰۰مگاواتی برق در پیک مصرف تابستان امسال خبر داد و تاکید کرد: با این میزان صرفه جویی انرژی ،بیشترین صادرات برق به کشورهای همسایه اتفاق افتاد، که در نوع خود کم سابقه است .

اردکانیان، ایران را کشور مرجع تولید انرژی پاک برق در منطقه عنوان کرد و گفت: کشورهای پاکستان ، افغانستان ، ترکمنستان ، ارمنستان ، ترکیه و عراق بهترین بازار خرید برق ایران در منطقه هستند.

وزیر نیرو با اشاره به نتایج جلسات هفته جاری در ترکیه نیز تصریح کرد: اجلاس سه جانبه‌ای بین ایران، روسیه و ترکیه نشستهای دو جانبه‌ نیز به منظور بررسی و پیشبرد طرح‌های اقتصادی ایران و کشورهای همسایه برگزار شود.

وزیر نیرو افزود: با وزیر انرژی روسیه و ترکیه بحث‌هایی صورت گرفت که ایران علاوه بر بهره‌مندی از وام دولتی برای دو پروژه مهم احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک و هرمزگان و برقی کردن اینچه‌برون- گرمسار که حدود ۲.۳ میلیارد یورو خواهد بود تا سقف ۲.۷ میلیارد یورو دیگر از وام دولتی روسیه بهره‌مند قابل افزایش است.
اردکانیان افزود: با ترکیه نیز توافق شد نه تنها تجارت برق را که وقفه‌ای پیش آمده بود دوباره از سر گرفته شود و ظرفیت انتقال برق را از ۶۴۰ مگاوات به یک هزار و ۲۸۰ مگاوات یعنی حدود دو برابر شدن ظرفیت انتقال در دستورکار قرار گیرد.

 به گزارش ایرنا، روز سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو سه تصفیه خانه فاضلاب در استان چهارمحال و بختیاری، پست ۶۳کیلوولت سفیددشت و ۷۷ طرح برق رسانی به بهره‌برداری رسید.

۶۱۹۹/۲۰۹۷

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.