حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز چهارشنبه نشست ائمه جمعه و روسای آموزش و پرورش مناطق ۱۷گانه چهارمحال وبختیاری افزود: در برخی مدارس فضاسازی معنوی و اخلاقی رها شده است که این امر در تربیت اسلامی دانش‌آموزان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

وی گفت: جدی گرفتن نماز و تربیت اسلامی در مدارس و همچنین سوق دادن دانش آموزان به سمت مساجد در مدارس باید در اولویت برنامه ریزی های تربیتی قرار گیرد.

نکونام، به اجرای طرح پیوند جوانان با مساجد اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح باید از مدارس شروع شود، به گونه ایکه نماز و برنامه های فرهنگی در مدارس در بهترین مکان و مساجد نزدیک مدرسه برگزار شود.

امام جمعه شهرکرد بر تقویت باورهای دینی، تربیت دینی و اسلامی در مدارس تاکید کرد و گفت: برنامه های جنبی مدارس نباید رها شوند که به عنوان یک ضدفرهنگ دینی تبدیل می‌شوند.

به گفته وی، برخی جشن‌ها، برنامه‌های ورزشی و تفریحی و همچنین سرودهای پخش شده در مدارس مغایر با شئونات و باورهای دینی است و باید این آیین‌ها سالم و اخلاق محور برگزار شود.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه برخی منکرها در مدارس و سطح جامعه در حال عادی سازی شدن است، افزود: عادی‌سازی منکر در سطح جامعه یکی از دسیسه‌ها و برنامه‌های دشمن است و باید با این دسیسه با بیداری اسلامی مقابله کرد.

وی به آهنگ‌های مبتذل، برگزاری آیین‌های رقص و یا رابطه بین محرم و نامحرم و همچنین حیاشکنی در خصوص مسائل جنسی در برخی مدارس و محافل اشاره کرد و گفت: مقابله با این ضد فرهنگ ها باید در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد به حضور روحانیون در مدارس و استقبال از این قشر در برنامه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: باید از این ظرفیت‌ها در تربیت اسلامی و ترویج اسلام در مدارس استفاده کرد.

به گفته وی، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات  استان نیز باید برای تربیت نسل جوان و دانش‌آموز بیشتر وقت بگذارند و ارتباط بیشتر با این قشر داشته باشند.

وی به تربیت اسلامی و دین‌محوری و دین‌مداری در بین دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: این امر با همکاری و تعامل حوزهای علمیه و آموزش و پرورش و ائمعه جمعه و جماعات محقق می شود.

چهارمحال و بختیاری دارای ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه با ۲۰۲هزار دانش‌آموز است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.