سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: برای ساخت مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تاکنون ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: تکمیل و بهره‌برداری از مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

ذوالفقاری تصریح کرد: این مرکز در زمینی به وسعت ۵۰ هزار مترمربع و با زیربنای حدود ۶ هزار مترمربع در ۷ طبقه با اسکلت فلزی در حال ساخت است.

وی یادآور شد: مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری جزو طرح‌های ملی است اما در محوطه‌سازی آن از ظرفیت‌های استانی بهره‌گیری شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی ادوات نظامی شامل سندپلاست و اجرای رنگ لایه آستر، میانی و نهایی پلی یورتان، پیگیری اخذ انشعابات رایگان و افزون‌بر ۵۰ دیدار در راستای دریافت اعتبارات مالی از مهمترین اقدامات اخیر برای تسریع در روند تکمیلی مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس استان است.

وی گفت: در مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری از المان‌هایی مانند دروازه قرآن، محور عروج و مسیر اصلی دسترسی به گنجینه، محور آب، محل نمایش ادوات نظامی و دیوارهای نمایشی، میدان موانع، خط الراس و سنگر دیده‌بانی، ورودی و سیاه چادرها، تصاویر شهداء، یادمان‌های دفاع مقدس و طراحی عملیات والفجر ۱۰ استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، در مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ۲۰ هزار مترمربع فضای سبز شهری و ۱۶ هزار مترمربع فضای سبز عملیاتی پیش‌بینی شده است.

چهارمحال و بختیاری در دوران جنگ تحمیلی افزون‌بر ۲ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی ایران کرده است.

۲۰۹۷/۷۳۶۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.