به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، علیرضا درویش نژاد در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: عاشورا تا ابد حرف های نو برای گفتن دارد و باید از آن به خوبی بهره برداری کرد.
وی با بیان اینکه تفاوت دفاع مقدس با سایر جنگ‌های دنیا مبانی فکری و اعتقادی آن است، افزود: با مقایسه جنگ‌های رخ داده در جهان به این نکته پی می بریم که استانداردهای نظامی جهان در جنگ با عراق وجود نداشت اما رزمندگان ما با تکیه بر پایه های اعتقادی، عرفانی و معرفت شناسی به پیروزی رسیدند.
درویش‌نژاد خاطرنشان کرد: در اسلام و مبانی اسلامی هیچ بن بستی وجود ندارد و بنای حدیث ثقلین هم بر این است که قرآن و عترت در کنار هم قرار گرفته است تا بن بست ها را از بین ببرند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان نیز در این دیدار گفت: وقتی به عرصه های خدمت ورود پیدا می کنیم باید اراده ها به سمت مصلحت جامعه و ارزش های دینی هدایت شوند.
سردار مهدی ظفری اضافه کرد: مسئولان بدانند مقام ها امانت خداوند هستند و باید با بسیج عمومی اراده ها را جهت دهی کنیم.
وی افزود: گاهی اوقات در ارائه آمار و ارقام خیلی موفق هستیم؛ اما در عمل باید موفقیت را با شرایط جامعه و فراگیر شدن ارزش های اجتماعی بسنجیم.
سردار ظفری با بیان اینکه ارزش ها مانند نور خورشید هستند و به همه تعلق دارند، خاطرنشان کرد: شهدا و دفاع مقدس هم ارزشی هستند که متعلق به همه مردم جامعه بوده و رهبر معظم انقلاب تأکید دارند این فرهنگ را در تمام زوایا انعکاس دهیم.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.