به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شهرام احمدی با اعلام این خبر افزود: مهاجرت گونه‌های مهاجر مانند عقاب شاهی، عقاب صحرایی، عقاب خالدار بزرگ، عقاب دریایی دم‌سفید از روسیه با شروع فصل مهاجرت به مقصد کشورهای اروپایی انجام می شود.

به گفته وی، این گونه‌ها به علت مهاجرت طولانی شدن هزاران کیلومتری مهاجرت ، گاهی دچار ضعف و آسیب‌هایی می‌شوند که در صورت مشاهده باید آنها را به حفاظت محیط زیست تحویل داد تا اقدامات درمانی و بازپروری برای آنها انجام شود.

وی گفت: نخستین اقدام پس از مشاهده گونه های حیات وحش آسیب دیده یا بیمار، اطلاع رسانی یا تحویل آنها به حفاظت محیط زیست است.
احمدی اظهار داشت: عقاب شاهی جوان (Eastern Imperial Eagle) در باغ کاج منطقه پروز شهرستان لردگان زمین‌گیر شده بود که توسط دوستداران محیط زیست مشاهده و سپس تحویل محیط زیست این شهرستان شد.

به گفته وی، این پرنده هم اکنون تحت مراقبت تیم دامپزشکی دانشگاه آزاد شهرکرد ،مراحل بازپروری و درمان را طی می‌کند و پس از به‌دست آوردن سلامتی کامل به طبیعت باز خواهد گشت.

احمدی گفت: این عقاب در مسیر کوچ پاییزه از سرزمین های شمالی و از روسیه و قفقاز به ایران آمده است.
وی اظهارداشت: این پرنده در دشت های باز با درختان بلند و جنگل های کوهپایه‌‎ای و در زمستان، در باتلاق های نواحی استپی به سر برده و روی درختان بلند و دور افتاده آشیانه می‌سازد.
به گزارش ایرنا، عقاب شاهی شرقی از اواسط شهریور تا اردیبهشت‌ماه در ایران است و بعد برای زادآوری ایران را ترک می‌کند و تابستان را در روسیه و قفقاز می‌گذراند، این گونه از گونه‌های در معرض انقراض و در لیست سرخ جهانی قرار دارد.

شهرستان لردگان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.