سردار غلامرضا سلیمانی فارسانی روز پنجشنبه در یادواره شهدای عشایری چهارمحال و بختیاری در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد با بیان اینکه مقداری زمان می برد تا این پیروزی ها نمایان تر شود، افزود: در فضای راهبردی ، آمریکایی ها شکست خورده اند و نخبگان و صاحب نظران آمریکا اعلام می کنند که راهبرد ترامپ(رئیس جمهوری آمریکا) در خصوص فشار حداکثری بر ایران شکست خورده است و بسیاری از افراد صاحب نظران و سران کشورها نیز اعتراف کرده اند که این راهبرد آمریکا در برابر ایران به شکست رسیده است.

وی افزود : مقاومت و ایستادگی فعال در برابر تهدیدات و فشار حداکثری آمریکا مهمترین دلیل برای پیروزی ملت ایران است که اکنون قابل رویت است.

سلیمانی گفت: راهبرد مقاومت و ایستادگی در ۴۰ سال اخیر همانگونه که برای ایران تضمین کننده دستاوردهای بزرگ بوده است، این راهبرد براساس مکتب عاشورا، باعث شکست فشار حداکثری دشمن می شود و آمریکا و اروپایی ها این آرزو را به گور خواهند برد، که بخواهند دخالتی در ایران انجام دهند.

به گفته وی، نه تنها ایران بلکه مردم سوریه ، فلسطین ، لبنان و یمن اجازه نمی دهند آمریکا و کشورهای همپیمان استکبار جهانی در امور این کشورها دخالت کند و ملت ایران الگوی نمونه ای از مردمسالاری دینی در جهان است.

این کارشناس مسائل دفاعی با مرور تاریخ معاصر ایران، افزود : انقلاب اسلامی ایران سرآغاز تحولات بزرگی در دنیای حاضر شد و آغازی بر پایان سلطه گری استکبار جهانی بر جهان اسلام بود.

سلیمانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در شرایطی پیروز شد که ملت ایران سالها زیر سلطه شاهان بود و در دوره پهلوی نیز انگلیسی ها و پیش از کودتای ۲۸ مرداد آمریکایی ها بر تمامی امور ایران سیطره داشتند.

به گفته وی، مردم ایران به ویژه عشایر بختیاری و قشقایی در دوران تسلط پهلوی بر این کشور، هیچگاه زیر بار به رسمیت شناختن حکومت ستمشاهی پهلوی نرفتند و در تاریخ دوران پهلوی نیز صحنه هایی از جنگ ها و قیام مردم عشایر علیه رژیم ستمشاهی وجود دارد.

وی گفت : بسیاری از نمادها و سمبل ها، در بین عشایر مربوط و منصوب به همان دورانی است که بزرگان و مردم عشایر در دوره رضاشاه و محمدرضا شاه پهلوی در برابر  رژیم منحوس پهلوی ایستادند.

به گفته وی، در همان دوران قیام سال ۴۲ نیز یکی از سران عشایر بختیاری ، نامه ای به حضرت امام راحل نوشت تا عشایر در این قیام حضور یابند و امام راحل در جواب نوشتند " عشایر سربازان و ذخایر حضرت بقیه الله هستند " و بعد از انقلاب نیز فرمودند "عشایر ذخایر انقلاب هستند".

سلیمانی با اشاره به تحولات ۴ دهه اخیر در منطقه گفت : کابینه دولت ها در رژیم ستمشاهی پهلوی را آمریکایی ها تعیین می کردند و ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند که مسیر دولت و کشور را آمریکایی ها تعیین می کردند.

به گفته وی، یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ، کوتاه کردن دست آمریکایی از کشور حساس و راهبردی ایران بود و مهین اسلامی از زیر سلطه آمریکایی ها خارج شد و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک الگوی جدید سیاسی مردمسالاری دینی را حاکم کرد.

سلیمانی افزود: در این شرایط ، استکبار جهانی از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران احساس خطر کرد و در ۱۰ سال اول انقلاب، جنگ های مسلحانه به وسیله منافقین و مارکیست ها ، ایجاد قومیت گرایی در بین اقوام و تجزیه طلبی را رقم زدند تا بتوانند به انقلاب ضربه بزنند که خود ملت ایران از جمله اقوام و عشایر در برابر این توطئه دشمنان ایستادند.  

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد : در دوران ۸ سال دفاع مقدس نیز عشایر همپای سایر رزمندگان افتخار آفرینی کردند و در برابر رژیم بعث عراق و صدام ایستادند.

سلیمانی گفت : در جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم بعث عراق علیه ایران، با حمایت بلوک شرق و غرب و بیش از ۳۸ کشور در کنار صدام قرار گرفتند ولی رزمندگان ایران با تکیه بر مقاومت راهبردی و مکتب عاشورا در برابر تمام دشمنان ایستادند و اجازه تجاوز به خاک کشور را ندادند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بررسی رشادت رزمندگان اسلام در طول ۸ سال دفاع مقدس یادآور شد: در حالی ایران در برابر بلوک شرق و غرب ایستاد که تنها تجهیزات نظامی کشور زمینی بود و سلاح و مهمات کافی در اختیار رزمندگان نبود.

سلیمانی اظهار داشت:در این شرایط همه محاسبات دنیا به گونه ای بود که آنها گمان می کردند ، هیچ راهی برای ایران بجز مذاکره با رژیم بعث عراق و تسلیم شدن وجود نخواهد داشت و صدام آنقدر مغرور شده بود که به خبرنگاران اعلام می کرد جواب سوال آنها را در تهران خواهد داد، اما مدیریت الهی امام راحل و موفقیت ملت باعث ناکامی دشمنان کشور شد.

به گفته وی، ملت ایران به جای راهبرد مذاکره ، راهبرد مقاومت و ایستادگی فعال را در ۸ سال دفاع مقدس را انتخاب کرد و با تکیه بر مکتب عاشورا ، چالش بزرگ جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد و دشمن را با همه حامیان شد شکست داد و به عنوان یک الگو در دنیا تبدیل شد.

سلیمانی گفت : اگر قرار است برای عشایر و شهدا کنگره و یادواره ای بزرگ شود، هدف این است که به خود بازگو کنیم شهدا چه راهی رفتند که این موفقیت ها را برای ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران رقم زنند و امروز چه استفاده ای از این گنجینیه و فرصت تمام نشدنی می توان کرد؟.

وی گفت: تفکر عاشورایی در میدان نبرد باعث شد ، دنیا ایران را باور کند و در ۱۰ ماه ابتدای جنگ، تمامی سرزمین های اشغال شده ایران توسط رژیم بعث عراق ، آزاد شد و حتی ارتش عراق که با دلارهای سعودی تجهیز شده بود، شکست خورد.

سلیمانی یادآور شد: مکتب دفاعی انقلاب اسلامی مبتنی بر ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن در دفاع مقدس به دست آمد و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در چارچوب ایستادگی در برابر دشمن در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و استقلال کشور در این دوره مستحکم شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران جمهوری اسلامی به تنهایی در برابر دشمن ایستاد گفت : امنیت پایدار ملی ایران که در یک منطقه ناآرامی مانند غرب آسیا و با حضور استکبار جهانی ناامن شده است، اکنون در بهترین شرایط قرار دارد و این ریشه در دوران دفاع مقدس دارد.

سلیمانی گفت : در حال حاضر که دشمن فشار حداکثری بر ملت ایران وارد کرده است و در چندماه گذشته آمریکایی ها با کمال وقاحت تحریم ها را افزایش داده اند ، با وجود تعهداتی که داده بود، در حالی که رهبر انقلاب اسلامی نسبت به عهد شکنی آمریکایی ها بارها هشدار داده بودند ، راه به جایی نخواهد برد.

این مقام نظامی ایران گفت : مقام معظم رهبری ایستادگی و مقاومت فعال و پیش رونده را در برابر تهدیدات و فشار استکبار جهانی بارها مورد تاکید قرار داده اند و این در صدر راهبردهای ایران قرار دارد.
به گفته وی، امروز با تکیه بر همان راهبرد و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری با ادامه راه ایثار و شهادت می توان در برابر دشمن ایستاد و فرهنگ ایثارگری در دفاع مقدس از جان گذشتگی رزمندگان بود و فرهنگ ایثارگری در شرایط فعلی که ایران درگیر جنگ نیست و به عنوان یک کشور با ثبات در جهان است، خدمت به مردم و فداکاری به ملت ایران و رفع مشکلات و تنگناهاست.

وی گفت : سازمان بسیج مستضعفین نیز به دنبال رفع محرومیت و محرومیت زدایی در کانون توجه خود قرار داده است و کوبنده ترین شعار علیه آمریکا ، خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش ایرنا، در دومین یادواره شهدای عشایری چهارمحال و بختیاری ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، استاندار ، نماینده مجلس و جمعی از خانواده شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس حضور داشتند.

عشایر چهارمحال و بختیاری در طول ۸ سال دفاع مقدس ۴۵۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرد.

۲۰۹۷  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.