به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی اموزش و پرورش استان ، فرحنازقائدامینی اظهار داشت: ثبت نام تمامی مقاطع تحصیلی دانش‌آموزان عشایر کوچرو این استان و تهیه کتب و نوشت افزار مورد نیاز سال تحصیلی جدید در مناطق ییلاقی انجام می‌شود.

قائدامینی افزود: تعداد دانش آموزان کوچرو مقطع ابتدایی استان در حال حاضر ۲۰۰نفر است.

وی بیان کرد: این تعداد دانش‌آموز در زمان شروع سال تحصیلی همراه خانواده از ۲۴کلاس درس سیار و آموزگار بومی در قالب یک مجتمع برخوردار می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از تجهیز کلاس‌های درس سیار عشایر کوچرو استان به رایانه خبر داد و گفت: ۴کانکس سیار نیز برای تشکیل کلاس درس دانش آموزان برون کوچ استان در سال جدید تحصیلی در نظر گرفته شده است.

قائدامینی با اشاره به نیاز ۱۲کانکس دیگر برای برپایی کلاس درس دانش آموزان عشایری استان، تصریح کرد: از چادر برای کلاس درس در زمان نامساعد بودن شرایط استفاده نمی‌شود.

وی وجود ۷هزار و ۲۴۰دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی در مدارس عشایری استان در سال گذشته را یادآور شد و اظهار داشت: امسال نزدیک به 8 هزار دانش آموز مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه عشایر در مراکز شبانه روزی شهرستان‌های عشایر نشین استان مشغول تحصیل هستند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1250659
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.