محمد آذرپناه شامگاه دوشنبه در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری افزود:علاوه‌ بر این ،در مرحله نخست طرح دستمزدیارانه که به صورت پایلوت در ۸ استان کشور آغاز شده است نیز ۱۳ هزار شغل ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید طرح‌های اشتغالزایی متعددی را برای رونق اشتغالزایی در کشور اجرا کرده است که سهم بسزایی در مهار نرخ بیکاری و از سوی دیگر رونق تولید در بنگاه‌های تولیدی ایفا کرده است.

آذرپناه، اجرای طرح یارانه‌دستمزد را از راهکارهای دولت برای مهار نرخ بیکاری در استان‌هایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از میانگین کشور است، عنوان کرد و افزود: مرحله نخست این طرح در ۸ استان به صورت پایلوت اجرا می‌شود و چنانچه این استان سهمیه خود را به شکل مطلوب جذب کنند در سال ۹۹ نیز به همین میزان سهمیه در اختیارشان قرار داده می‌شود.

معاون مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح طرح یارانه‌دستمزد خاطر نشان کرد: در این طرح به کارفرمایانی که از شغل اولی‌ها به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند به میزان ۳۰ درصد یارانه دستمزد به این واحدها تعلق می‌گیرد.

آذرپناه گفت: ۳۰ درصد سهمیه این اشتغال مختص به بنگاه‌های مشکل‌دار است به این صورت که این واحدها می‌توانند با استفاده از این یارانه ۳۰ درصدی، کارگرانی که تعدیل کرده‌اند را دوباره به کار بازگرداند.

به گزارش ایرنا، طرح یارانه دستمزد در مرحله نخست در استان‎های چهارمحال و بختیاری، کهگلویه و بویراحمد، ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و لرستان و خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

افزایش فرصت اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، کاهش هزینه‌های نیروی کار برای کارفرما، ایجاد انگیزه و تشویق کارفرما در به کارگیری نیروی کار شغل اولی از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.