محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در نشست مشترک برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: در هریک از استان‌های کشور ، طرح‌های اولویت‌دار عمرانی که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موثر است، شناسایی و توزیع و تخصیص اعتبارات بر اساس این سیاست انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: علاوه‌ بر این ، برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان‌ها برای هریک از طرح‌های اولویت‌دار عمرانی، یک مدیر تعیین می‌شود و از این به بعد این مدیر باید پاسخگوی چگونگی پیشبرد برنامه‌ها باشد.

نوبخت با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ۲۴ بند تشریح شده است، تصریح کرد: این سیاست‌ها نباید در حد حرف بماند و اجرایی کردن آن نیازمند عزم و اراده ملی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب برای تحقق این اهداف از واژه "فرماندهی" استفاده کرده‌اند از همین رو باید این مهم بیش از پیش مورد توجه مدیران قرار گیرد.

نوبخت، حرکت نامناسب کشور برای دست‌یابی به سند چشم انداز ۱۴۰۴ را علت اصلی مطرح کردن اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: برای دست‌یابی به رشد ۸ درصدی طی ۲۰ سال سند چشم‌انداز توسعه ترسیم شد اما از آنجا که این برنامه تا سال ۱۳۹۴ بخوبی پیش نرفت، ضرورت تدوین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور احساس شد.

وی با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان، خاطر نشان کرد: در طرح‌هایی که با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود تلاش دولت بر حمایت از تولید معطوف شده است.

نوبخت به عنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در دولت، اظهار داشت: اولویت‌های این استان در حوزه اقتصاد مقاومتی شناسایی شده که پیشبرد هرچه بهتر این سیاست‌ها نیازمند شکل‌گیری اراده قوی در این استان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین از آغاز توزیع پاداش بازنشستگان و فرهنگیان خبر داد و گفت: از هفته پیش رو هزاران میلیارد تومان پاداش بازنشستگان و فرهنگیان کشور توزیع می‌شود.

به گزارش ایرنا، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی شرکت کرد و در برنامه بهره برداری از طرحهای اقتصادی ، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.