مهرزاد حمیدی در سی امین دور مسابقات ورزش قهرمانی دانش اموزان دختر سراسر کشور در مقطع متوسطه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون سرانه فضای فیزیکی ورزشی در استان چهارمحال و بختیاری ۳۷ صدم مترمربع است که این میزان از میانگین کشور نیز بالاتر است و این استان رتبه سوم کشور را در سرانه فضای فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی ورزش دانش آموزی در حوزه نوسازی است و از بخش های مختلف هزینه می شود، تصریح کرد، در ۲ سال گذشته ۷۸۰ سالن ورزشی و مجموعه ورزشی نیمه تمام در سطح کشور وجود داشت که بیشتر آنها تکمیل شده است و به بهره برداری رسیده و یا تا اوایل مهرماه تکمیل می شود.

به گفته وی، تامین تجهیزات و امکانات ورزشی و تکمیل و توسعه اماکن ورزشی نیمه تمام در سطح مدارس کشور روی ریل اتمام است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳۸۰ فضای ورزشی جدید تاپایان سال در داخل مدارس ابتدایی با تغییر کاربری و استفاده از فضاهای موجود تجهیز می شود.

به گفته وی ، ۲۵۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس تاکنون افتتاح شده است که از این تعداد ۸ زمین چمن در مدارس استان چهارمحال وبختیاری بودده است.

وی با تاکید بر اینکه فضاهای ورزشی که در مدارس و یا جوار مدارس و مجتمع های آموزشی هستند ، اثر بخشی و کارایی بیشتر دارند ، افزود: توسعه اماکن ورزشی در مدارس به خصوص مدارس ابتدایی با اولویت مدارس ابتدایی پایه اول تا سوم دخترانه در دستورکار این وزارتخانه قرار دارد.

به گفته وی ، هم اکنون ۳ هزار و ۲۲۶ سالن ورزشی ویژه دانش آموزان در کشور فعال است و احداث سالن‌های ۲۵۰ متری در مدارس دخترانه ابتدایی در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، سی امین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان دختر سراسر کشور در مقطع متوسطه اول در ۳ رشته شنا، دو و میدانی و ژیمناستیک در شهرکرد در حال برگزاری است.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.