احمدشیخ احمدی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان پسر کشور در شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح ژیمناست از سال ۹۱ تاکنون برای پایه دوم ابتدایی فعال شد، که به دلیل نبود تجهیزات و امکانات کافی و فضای مناسب این طرح در همه مدارس اجرایی نشده است.

وی اظهار داشت: در استان هایی که این طرح اجرا می شود از ظرفیت کانون های ورزشی، سالن های ورزشی کوچک و یا فضای نمازخانه برای اجرای تمرینات ابتدایی استفاده می شود.

به گفته وی، تامین اعتبار برای تجیهز کردن فضای های آموزشی به وسایل و تجهیزات ژیمناستیک به دلیل بالا بودن هزینه خرید تجهیزات، از مهمترین مشکلات توسعه این رشته ورزشی در مدارس است.

وی با تاکید براینکه مدارس و مسابقات ورزشی دانش آموزی بهترین مکان برای استعدادیابی ورزشی دانش آموزان است ، افزود: با اجباری شدن این رشته ورزشی در مدارس، دانش آموزان مستعد در این رشته شناسایی و در حد قهرمانی ورزش می کنند که به پیشرفت ورزش ملی و قهرمانی این رشته کمک می شود.

شیخ احمدی افزود: در سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان پسر سراسر کشور ۹۴ ورزشکار از ۲۰ استان کشور در ماده های مختلف رشته ژیمناستیک با هم به رقابت می پردازند.

 مسوول انجمن ژیمناستیک آموزشگاههای کشور گفت: پایین بود سن قهرمانی در رشته ژیمناستیک یکی از مشکلات این رشته است به گونه ایکه در این رشته بچه ه با رده سنی ۱۱ تا ۱۲ سال نوجوان محسوب می شوند.

وی به فعال ساختن مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان کشور در رشته شنا و ژیمناستیک در مقطع متوسطه دوم در سال تحصیلی آینده اشاره کرد و گفت: مسابقات قهرمانی دانش آموزی در این ۲ رشته برای مقطع متوسطه دوم از سال ۹۰ تا کنون برگزار نشده  است.

سی و ششمین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان پسر کشور از ۲۰ تا ۲۴ مردادماه در استان چهارمحال وبختیاری در حال اجراست.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.