ذبیح الله غریب روز پنجشنبه در نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای اداری این استان با حضور وزیر کشور افزود: این استان طی سال های متوالی رتبه نخست تا دهم تولید محصولاتی نظیر بادام، ماهیان سردآبی، عسل و قارچ را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۸ هزار واحد تولید دام در استان دارای پروانه است، تصریح کرد: این امر نشان دهنده ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در تولید گوشت قرمز کشور است.

غریب با اشاره به تولید سالانه ۲۰ هزار تن ماهی سردآبی در این استان اظهار داشت: تولید ماهی در قفس این استان معادل تولید سه استان شمالی کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان، خسارات ناشی از سیل، عدم تخصیص سهمیه آب کشاورزی، وجود ۲ هزار واحد کشاورزی نیمه تمام و تسهیلات بانکی با درصد بالا را از جمله چالش های بخش کشاورزی این استان برشمرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ در این استان طی سالهای گذشته، اظهار داشت: موفقیت این طرح ها به سبب حمایت شرکت های سرمایه گذاری بزرگ بوده است.

محمدکاظم منزوی از وزیر کشور درخواست کرد تا در خصوص ترغیب و یا الزام سرمایه گذاران مطرح و شرکت های هلدینگ برای سرمایه گذاری در این استان، اقدام  شود.

۷۳۶۳/۶۰۲۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.