غلامعباس نعمت الهی روز سه شنبه در نشستی به منظور بررسی طرح های اشتغالزایی بانک سینا در این استان اظهار داشت: برای سال ۹۸ نیز اعتباری افزون بر ۲۸۰ میلیارد ریال به این استان اختصاص داده شده است و چنانچه این مبلغ را جذب شود می توان اعتبار بیشتری به آن اختصاص دهیم.
وی ادامه داد: استان تمرکز خود را بر شناسایی و معرفی طرح هایی که توجیه اقتصادی لازم را دارند متمرکز کند و از بابت اختصاص اعتبار نگرانی نداشته باشد.
نعمت الهی با اشاره به تعدادی از طرح هایی در استان که توان بازپرداخت اعتبارات بانکی را ندارند، تصریح کرد: در این استان در مورد چند طرح موفق به وصول اعتبارات نشده ایم و می طلبد در این خصوص چاره اندیشی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به برنامه های معاونت توسعه مناطق روستایی کشور در این استان، افزود: از سوی این معاونت و با مشارکت سه بانک سینا، پارسیان و پست بانک ۲۸۳ طرح در استان اجرا شده است.
مجید نظری تصریح کرد: این طرح ها برای یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغالزایی می کند.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد این طرح ها با مشارکت بانک سینا اجرا شده است، اظهار داشت: امید است با جذب مطلوب اعتبارات تخصیصی بتوان اعتبارات بیشتری را دریافت کنیم.
به گزارش ایرنا، در این نشست مشکلات ۸ طرحی که از محل منابع بانک سینا در مناطق روستایی استان راه اندازی شد با حضور دستگاه های اجرایی متولی بررسی شد.
بانک سینا با هدف حمایت از طرح های اشتغالزا در مناطق کمتر توسعه یافته کشور نسبت به امضاء تفاهمنامه با ۳۰ استانداری کشور به عنوان بازوی اجرایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اقدام کرده است که براساس این تفاهم نامه، طرح هایی که با اولویت اشتغالزایی و رفع محرومیت در مناطق کمتر توسعه یافته و همچنین ایجاد و حفظ اشتغال در بخش های کشاورزی، تولیدی صنعتی و خدمات باشند مورد حمایت قرار می گیرند.
۷۳۶۳/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.