به گزارش ایرنا رضا حسینی روز شنبه در جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی افزود: همه نهادهای مسوول و بانک ها در راستای سرعت بخشیدن به اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار اهتمام ویژه داشته باشند تا بتوانیم در زمان مقرر اعتبارات تخصیصی را به مصرف برسانیم.
وی ادامه داد: در شهرستان هایی که تسهیلات پرداختی کمتر از 50 درصد مصوب بوده، اخطار جدی داده شود تا میزان پرداختی های خود را افزایش دهند.
وی اضافه کرد: متاسفانه عملکرد برخی از بانک های عامل در این زمینه قابل قبول نیست و مسوولان این بانک ها باید تحرک چشم گیری را از خود نشان دهند.
وی بیان کرد: طی 10 روز آینده باید اشکالات موجود را بررسی کرده و در صورت امکان حل آنها، زمینه تسریع در اعطای تسهیلات به متقاضیان اشتغال فراگیر و پایدار فراهم شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: دستگاه های اجرایی به فکر طرح هایی باشند که دارای زنجیره ارزش و با هم پیوسته هستند تا بتوانیم با این روش بهترین نتیجه را از طرح های اشتغال زایی بگیریم و این امر نیازمند برنامه ریزی مناسب است.
حسینی اضافه کرد: آذربایجان غربی در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال رتبه نخست کشور را دارد و این نشان می دهد که اگر دستگاه های اجرایی به درستی و با برنامه ریری عمل کنند می توان تسهیلات بهتری را برای بخش اشتغال و توسعه استان دریافت کرد.
وی ادامه داد: برخی بانک ها از جمله کشاورزی، ملت، توسعه تعاون و تجارت نیز در پرداخت اشتغال فراگیر عمل ضعیفی داشته اند و باید این عملکرد تسریع شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مصوب شد 100 درصد تسهیلات مصوب بخش اشتغال تا پایان شهریور ماه جاری پرداخت شود؛ جلسات کارگروه اشتغال آذربایجان غربی هر هفته به ریاست محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای کارگروه برگزار می شود و در این جلسات طرح های ثبت شده در سامانه کارا بررسی و دستور پرداخت تسهیلات آن از طریق بانک های عامل از جمله کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید صادر می شود.
تسهیلات اختصاص داده شده به آذربایجان غربی در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری چهار هزار و 800 میلیارد ریال است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.