رضا نقی زاده عصر روز شنبه در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون سه هزار و 241 طرح با پنج هزار و 103 میلیارد ریال اعتبار در کارگروه اشتغال پایدار تصویب شده است که در صورت اجرا برای 10 هزار و 358 نفر اشتغال زایی صورت می گیرد.
وی ادامه داد: برای بخش اشتغال پایدار 2 هزار و 180 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که تاکنون یکهزار و 547 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اضافه کرد: این تسهیلات برای 906 طرح پرداخت شده و برای سه هزار و 134 نفر اشتغال زایی کرده است.
وی افزد: طرح اشتغال پایدار روستایی از جمله طرح های اقتصادی دولت تدبیر و امید در راستای ارتقای شاخصه های اشتغال است.
نقی زاده ادامه داد: اگر استان در این زمینه پیشتازی خود را حفظ کند می تواند تسهیلات دیگر اشتغالزایی علاوه بر سهم خود را جذب و در اختیار متقاضیان قرار دهد.
وی ادامه داد: با این آمار تا کنون 71 درصد برنامه های اشتغال در آذربایجان غربی اجرا شده است و تا پایان شهریور ماه جاری فرصت باقی است تا مابقی طرح ها از تسهیلات بهره مند شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی بیان کرد: در بخش اشتغال فراگیر نیز سه هزار و 30 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که تاکنون 2 هزار و 750 میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
نقی زاده افزود: این تسهیلات برای 557 طرح بوده و برای پنج هزار و 691 نفر اشتغال زایی ایجاد می کند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مصوب شد 100 درصد تسهیلات مصوب بخش اشتغال تا پایان شهریور ماه جاری پرداخت شود؛ جلسات کارگروه اشتغال آذربایجان غربی هر هفته به ریاست محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار و اعضای کارگروه برگزار می شود و در این جلسات طرح های ثبت شده در سامانه کارا بررسی و دستور پرداخت تسهیلات آن از طریق بانک های عامل از جمله کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کار آفرینی امید صادر می شود.
تسهیلات اختصاص داده شده به آذربایجان غربی در قالب اشتغال پایدار روستایی و عشایری چهار هزار و 800 میلیارد ریال است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.