به گزارش ایرنا رضا حسینی روز سه شنبه در نهمین جلسه کارگروه اشتغال که با دستور کار بررسی آخرین وضعیت آذربایجان غربی در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اشتغال فراگیر، اجرای طرح های کارورزی، مهارت آموزی و مشاغل خانگی برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی با این میزان پرداخت تسهیلات در این بخش رتبه دوم کشوری را دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که بانک های عامل در حوزه اشتغال فراگیر تحرک بیشتری داشته باشند تا جایگاه نخست کشوری در این بخش کسب شود.
وی ادامه داد: عملکرد بانک کشاورزی استان در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری قابل تقدیر است و آذربایجان غربی در حال حاضر در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری رتبه اول کشور را دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: دستگاه های اجرایی مربوطه با برگزاری جلسات با سرمایه گذاران و کارآفرینان، زمینه ارائه طرح برای دریافت تسهیلات اشتغال پایدار را فراهم کنند.
حسینی گفت: اجرای طرح کارورزی و مهارت آموزی در شهرستان ها ضروری است و سهمیه فرمانداری ها و بخش های اقتصادی 17 شهرستان استان تا 48 ساعت آینده باید تعیین و نسبت به اجرایی شدن سهمیه ابلاغی اقدام شود.
به گزارش ایرنا در این جلسه 74 طرح بررسی و در کمیته فنی اشتغال پایدار روستایی و عشایری به مبلغ 171 میلیارد و 900 میلیون تومان و 56 طرح بررسی شده در کمیته فنی اشتغال فراگیر استان به مبلغ 166 میلیارد و 300 میلیون تومان مورد تصویب اعضای کارگروه اشتغال استان قرار گرفت.
همچنین در این جلسه طرحی با عنوان طرح پاکار (سامانه هوشمند درخواست خدمات) توسط مجری طرح برای اعضای کارگروه اشتغال استان تبیین و معرفی شد.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.