عبدالله هندیانی عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون  برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز چهارمحال و بختیاری گفت: در این سامانه تمام دستگاه‌های عضو باید براساس صراحت قانونی و سامانه‌هایی که برای آنها به منظور بسترسازی و زیرساخت مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم و طراحی شده را به یکدیگر متصل کنند.

وی گفت: با متصل شدن همه سامانه‌ها در سطح کشور یک سیستم به روز و لحظه‌ای خواهیم داشت تا از ورود قاچاق کالا در کشور جلوگیری شود.

وی، به راه اندازی گلوگاه های ایست و بازرسی در مناطقی که بیشترین قاچاق در این مسیرها و محورها در حال انجام است، تاکید و افزود: باید همزمان با راه اندازی این گلوگاه ها، سامانه و زیرساخت های لازم که قابلیت تطبیق دادن پلاک خودرو با اطلاعات راهور و همچنین امکان چک کردن بارنامه را از سوی گمرک و محل صدور بارنامه داشته باشد، تا به خوبی بتوان در بحث قاچاق کالا و ارز فعالیت انجام داد.

به گفته وی، در استان چهارمحال وبختیاری در جاده لردگان و بروجن به عنوان محور ترانزیتی و کریدور ارتباطی شمال به جنوب کشور به منظور پیشگیری از قاچاق کالا سیستم بارنامه برخط هوشمند فعال شده و تا پایان سال ۲ سیستم بارنامه برخط دیگر در این محور فعال خواهد شد.

هندیانی به تغییر رویکرد در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تاکید کرد و افزود: اجرای اقدامات پیشگیرانه  با مردمی کردن امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمک بزرگی به این حوزه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در استان چهارمحال وبختیاری که زمانی در بن بست قرار داشت و با ایجاد راه های ارتباطی هم اکنون به عنوان کریدور ارتباطی جنوب به شمال کشور معروف است باید به گونه ای عمل شود که این محور ارتباطی معضلی برای این استان نباشد.

به گفته وی ، فرایند کاری همه اعضای این کمیسیون در استان‌ها به خصوص استان چهارمحال بختیاری از جمله بخش خصوصی، دولتی، نظامی و  قضائی باید در راستای اجرای اقدامات پیشگرانه باشد تا وضعیت استان از این که هست بدتر نشود.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با راه اندازی یک سامانه و پنجره واحد بین دستگاه های متولی می توان از قاچاق کالا و ارز  و عدم بازگشت ارز و رفع تعهد ارزی جلوگیری کرد.

به گفته وی، در زمان حاضر که نظام جمهوری اسلامی در بدترین شرایط اقتصادی و در جنگ مالی قرار گرفته است، به گونه ای که هیچ وقت حتی دوران دفاع مقدس شرایط اقتصادی کشور به این سختی نبود باید با همدلی و همراهی این مشکلات را رفع کرد.

هندیانی اظهار داشت: امروز دشمن تمام راه‌ها را شناسایی کرده تا به نظام اسلامی ضربه وارد کند.

وی در ادامه به بحث تبلغات هوشمندانه در امر مبارزه با کالا و ارز تاکید کرد و گفت: در بحث تبلیغاتی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری در فرمان تاسیس این ستاد باید تبلیغات هوشمندانه با ۳ ویژگی همه جانبه، شفاف و قابل فهم برای همه صورت گیرد.

وی گفت: باید ارائه آمار و اطلاعات و تبلیغات به گونه ای باشد که خروجی آن آگاه‌سازی و بالابردن سطح سواد مردم باشد.

وی به منفی بودن میزان کشفیات کالا و ارز در چند ماه اخیر در این استان اشاه کرد و افزود: این کاهش چند رویکرد دارد که نیاز به بررسی دارد.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در چهارمحال وبختیاری پیش بینی خرید ۱۳۰ هزار تن گندم شده بود، تاکنون ۳۵ درصد منفی بوده است.

وی، با تاکید اینکه براساس قوانین گندم قاچاق نیست و هیچ کس اجباری به فروش گندم به دولت را ندارد، افزود: کشاورزان نباید با با توجه به وضعیت اقتصادی و فضای عمومی کشور به دنبال سود و منفعت بیستر باشد و برای درآمد بیشتر گندم را به واسطه ها بفروشند.

به گفته وی، سال آینده بذر، آب و زمین کشاورزان را دولت آماده سازی و تامین می کند و باید این ارتباط همسو از سوی مردم و دولت باشد تاکید کرد، کشاورزان نیز باید با دولت یک همسویی داشته باشند.

وی در پایان از راه اندازری ۱۲  پایشگاه ایست و بازرسی از سوی نیروی انتظامی در سطح کشور به منظور مقابله با قاچاق کالا و ارز و مواد مخدر و تامین امنیت خبر داد.

۷۳۶۰/۶۰۲۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.