جواد کارگران در پاسخ به سؤال «چرایی عدم برگزاری جلسات شورای توسعه فعالیت های قرآنی در چهارمحال و بختیاری» ضمن اعلام این مطلب افزود: بر اساس دستورالعمل جدید که از اواخر سال ٩٧ اعلام و ابلاغ شده، جلسات شورای توسعه قرآنی در نشست های شورای فرهنگ عمومی استان ادغام می شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این موضوع یک ابلاغیه کشوری و لازم‌الاجراست، تصریح کرد: حدود یک ماه پیش در ویدئو کنفرانسی بر این موضوع تأکید شد که جلسات شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی نباید به‌ صورت مستقل و مجزا از شورای فرهنگ عمومی استان‌ها برگزار شود.

کارگران در خصوص دلایل این تصمیم بیان کرد: متولیان و کارشناسان تصمیم‌گیرنده قطعاً دلایل خودشان را دارند که البته این تصمیم هیچ خللی در پیشبرد امور قرآنی ایجاد نمی‌کند و باید توجه داشت که ادغام شورای توسعه قرآنی و شورای فرهنگ عمومی، گستره اعضای شورای قرآنی را وسیع‌تر می‌کند؛ چرا که ورود مقامات دولتی از جمله استاندار و متولیان سازمان‌ها و نهادهای دیگر، باعث رونق فعالیت‌های قرآنی است؛ چرا که جلسات این شورا در سطح بالاتری برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر نقش سازنده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، به‌ عنوان دبیر شورای توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی استان، یادآور شد: با این حال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، راغب بود که شورای توسعه قرآنی مانند گذشته به شکل مستقل از شورای فرهنگ عمومی به کار خود ادامه بدهد؛ چراکه عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشته است.

دبیر شورای توسعه قرآنی استان با اشاره به توفیقات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان استقلال کاری شورای توسعه قرآنی، بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به ‌عنوان اولین استان، سند توسعه فعالیت‌های قرآنی را به‌ صورت بومی و خودکفا تهیه و تنظیم کرد، ضمن اینکه شورای توسعه قرآنی استان دو سال متوالی حائز رتبه برتر در کشور شد.

وی گفت: با این حال باید تابع قانون بود؛ چرا که ادغام نشست های شورای توسعه قرآنی در مجموعه شورای فرهنگ عمومی تصمیمی است که در سطح کلان اتخاذ و ابلاغ شده و لازم‌ الاجراست.

کارگران در ادامه در خصوص نحوه تخصیص اعتبارات قرآنی به شورای توسعه قرآنی پس از این ادغام، تأکید کرد: شورای توسعه قرآنی استان از دو سال پیش تا کنون هیچ مبلغی را به عنوان بودجه و اعتبار دریافت نکرده است.

دبیر شورای توسعه قرآنی استان در ادامه یادآوری کرد: معمولاً سهم استان از اعتبارت قرآنی کشور هر ساله مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان بود که اگرچه اندک اما بخشی از بار مشکلات مؤسسات و مراکز قرآنی استان را کم می‌کرد اما متأسفانه از دو سال پیش، این اعتبارت متوقف شده و به صفر رسیده است.

وی مطالبه ‌گری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری برای جذب اعتبارات قرآنی برای استان را یادآور شد و افزود: در راستای این موضوع، نماینده اداره کل به ‌صورت مرتب با متولیان امر در تهران در حال رایزنی و رفت و آمد است و بر اساس آخرین قولی که داده‌اند، بناست ۲۸ میلیون تومان به فعالیت‌های قرآنی استان اختصاص یابد.

کارگران با انتقاد از وضعیت تخصیص اعتبارت به فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: به نظر می‌رسد که در مملکت اسلامی و قرآنی، قرآن کریم باید اصل و رأس و اساس امور باشد و از سوی متولیان امر حمایت و توجه بیشتری صورت بگیرد.

وی در خصوص جلسات شورای فرهنگ عمومی استان با موضوع قرآنی، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ عنوان دبیر و متولی اداری و اجرایی شورای توسعه قرآنی، در جلسه ماهانه پیش رو که به‌زودی برگزار خواه‍د شد، پرداختن به موضوعات قرآنی در دستور کار جلسه قرار دارد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1213514
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.