معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و آموزشی چهارمحال و بختیاری در تمامی بیمارستان‌های استان مرکز دیالیز وجود دارد، که طی دو سال گذشته تعدادی مراکز جدید از جمله در سامان، هفشجان، کوهرنگ و مالخلیفه راه‌اندازی شد به طوری که در آینده نزدیک سه دستگاه دیالیز در شهرستان کوهرنگ راه‌اندازی خواهد شد.
به گزارش ایسنا – منطقه چهارمحال و بختیاری – محسن درخشان 16 تیرماه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به وجود 10 بیمارستان  دولتی در استان و یک بیمارستان خصوصی، اظهار کرد: یک‌هزار و 400 تخت فعال بیمارستانی در استان وجود دارد، همچنین ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی 75 درصد است که در برخی مواقع به 100 درصد نیز می‌رسد.
وی افزود: 300 تا 320 متخصص در استان خدمات تخصصی را به مردم ارائه می‌کنند، به طوری که تمامی خدمات تخصصی که در دیگر استان‌ها ارائه می‌شود با خدمات ارائه شده در بیمارستان‌‌های استان تفاوت ندارد.
درخشان گفت: سیاست معاونت درمان، تقویت و افزایش پزشکان فوق تخصص‌ است که تا هشت ماه آینده زنجیره کاملی از تخصص‌ها در استان برقرار خواهد شد، به طوری که به دلیل نبود جراح قلب و عروق در استان در فروردین سال آینده، این امر تقویت خواهد شد.
وی با اشاره به وجود کمبودهایی در حوزه بیمارستانی، تصریح کرد: 12 ماه از حقوق پرستاران پرداخت نشده که این امر موجب نارضایتی آن‌ها شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و آموزشی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: علی‌رغم اینکه دانشگاه از نظر مالی در تنگنای شدید قرار دارد ولی تلاش می‌شود اعتبار لازم برای تعمیر تجهیزات فراهم شود تا مدت خواب دستگاه‌ها کاهش یابد که اعتبار لازم برای خرید دستگاه‌هایی همچون ام آی ار، سی تی اسکن و اتاق عمل در استان حدود 20 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه برنامه نظام تحول سلامت نقطه عطفی در خدمات بیمارستانی مخصوصا به افراد بی‌بضاعت ایجاد کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این برنامه، کاهش پرداختی از جیب مردم است.
درخشان با اشاره به ارتقای کیفیت ارائه خدمات جانبی در بیمارستان‌ها، افزود: از لحاظ تهویه، زیباسازی، اصلاح تجهیزات پزشکی تخصصی و هتلینگ خدمات بیمارستانی افزایش یافته است.
وی در ادامه تصریح کرد: طی دو سال اخیر 10 دستگاه آمبولانس به حوزه اورژانس افزوده شده که هدف در طرح تحول سلامت ارائه خدمات به موقع به مردم است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و آموزشی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیمارستان صحرایی برای مواقع اضطراری هم برای استان و استان‌های معین فراهم شده که در سیل اخیر چهارمحال و بختیاری معین کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد که این بیمارستان صحرایی در آن استان مستقر و خدمات لازم را به مردم ارائه کرد.
وی در ادامه افزود: در تمامی بیمارستان‌های استان مرکز دیالیز وجود دارد، که طی دو سال گذشته تعدادی مراکز جدید از جمله در سامان، هفشجان، کوهرنگ و مالخلیفه راه‌اندازی شد به طوری که در آینده نزدیک سه دستگاه دیالیز در شهرستان کوهرنگ راه‌اندازی خواهد شد.
درخشان گفت: باید مردم را از اکنون به دیالیز استفانی سوق دهیم که یکی از سیاست‌ها، این است که به جای توسعه مراکز دیالیز، این نوع دیالیز توسعه یابد که با وجود نبود کمبودی در این بخش، هفت دستگاه جدید دیالیز به استان افزوده خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: میزان بدهی بیمه‌ها به معاونت درمان 200 میلیارد تومان است که در صورت پرداخت، صرف بدهی معوقات پزشکان، پرسنل و خرید تجهیزات خواهد شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.