وحید خلیلی اردلی روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا، شلخته‌نویسی و بی‌توجهی به نگارش درست فارسی در فضای مجازی را از آسیب‌های این حوزه عنوان کرد و افزود: از آنجا که امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی و توسعۀ فضای مجازی، افراد متعدد با هر سطح از سواد و دانش مشغول نوشتن هستند، موضوع نگارش فارسی را از درستی و سلامت خود دور کرده است.
وی، بی‌توجهی به اصول درست‌نویسی را از علل شلخته‌نویسی در فضای مجازی دانست و گفت: غلبۀ تصویر بر متن، آشنا نبودن با شیوه‌های درست ‌نویسی و کم‌ حوصلگی از دیگر علل شلخته‌نویسی به شمار می‌رود.
خلیلی اردلی تصریح کرد: در همین زمینه، چنانچه آئین درست‌نویسی در مجموعه آموزش‌های سواد رسانه‌ای قرار گیرد، می‌توان تا حد زیادی آسیب‌های فراروی نگارش فارسی را برطرف کرد.
وی خاطرنشان کرد: مهارت آموزی عمومی درست‌نویسی باید به یک دستور کار ملی تبدیل شود و در ابتدای امر نگاه هر وزارتخانه به دبیرخانه آن مجموعه باید تخصصی شود.
خلیلی اردلی همچنین بر به‌روزرسانی آئین نگارش فارسی تأکید کرد و گفت: بی شک امروز با نیازهای جدیدی روبه‌رو هستیم که برای پاسخگویی به آن به نوآوری نیاز داریم.
مدرّس دوره‌های تخصصی آیین نگارش تأکید کرد: برای تبیین آئین درست‌نویسی دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی مانند آموزش‌وپرورش، صداوسیما و دانشگاه‌ها رسالت مهمی برعهده دارند.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.