احمدرضا سدهی سامانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش می شود طی 2 ماه آینده کل محدوده حاشیه زاینده رود در استان رفع تصرف شود.
وی ادامه داد: رفع تصرفات در حوزه رود کارون و زیرشاخه های آن نیز در حال انجام است اما رودخانه زاینده رود در اولویت نخست قرار دارد.
وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های اصلی آب منطقه ای، رفع تصرفات غیرمجاز در حاشیه رودخانه هاست، تصریح کرد: طبق قوانین آبی و مدنی بستر رودخانه ها انفال است و هر شخصی بخشی از یک رود کوچک تا یک رود بزرگ را در اختیار بگیرد، طبق قانون باید رفع تصرف شود.
مدیرعامل آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رفع تصرفات در درجه نخست با رویکرد قلع و قمع کامل انجام می گیرد اما بخش دیگری از این ماموریت از جنس رفع تصرف سازه ای است و طبق قانون برای آن حریم تعریف می شود و نوع کاربری آن تابع ضوابط وزارت نیرو است.
سدهی سامانی خاطرنشان کرد: از آنجا که در رفع تصرفات باید هم حق دولت و هم حق مردم لحاظ شود، نقشه ای ترسیم می شود و پس از انجام مراحل کارشناسی و قانونی، این ماموریت با همراهی دستگاه های قضایی و انتظامی انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، رودخانه زاینده رود 360 کیلومتر طول دارد.
حوضه زاینده رود از دو استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری تشکیل شده که 93 درصد از مساحت و 98 درصد از جمعیت زیر پوشش این حوضه در اصفهان و هفت درصد از مساحت و 2 درصد از جمعیت زیر پوشش آن در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد.
این رود بزرگترین رودخانه منطقه مرکزی ایران است که از کوه‌های زاگرس مرکزی بویژه زردکوه بختیاری سرچشمه گرفته و در کویر مرکزی ایران به سمت شرق پیش می‌ رود و به تالاب گاوخونی در شرق اصفهان می ‌ریزد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.