به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای هیات رئیسه جدید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با وجود اینکه در راستای رونق اقتصادی از سوی دولت اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است و برنامه هایی نیز در حال انجام و پیگیری است اما بسیاری از مشکلات و موانع تنها با کمک بخش خصوصی قابل رفع است.
وی، بررسی مشکلات و موانع اقتصادی استان و ارائه راه حل های پیشنهادی از سوی اتاق بازرگانی را خواستار شد و تصریح کرد: در گام بعدی لازم است موانع پیش روی فعالان اقتصادی در سازمان های مختلف با مسئولان امر مطرح شده و اقدامات لازم برای رفع این موانع انجام شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تعامل و همکاری دولت و بخش خصوصی و پیگیری و رفع علمی مسائل تنها راهکار حل مشکلات اقتصادی موجود است.
عباسی، توجه به استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان، پارک علم و فناوری و همچنین اشاعه فرهنگ واگذاری امور به بخش خصوصی را در رفع موانع رونق تولید و اقتصاد استان بسیار مهم دانست.
وی گفت: تبیین نقش دستگاه های مختلف دولتی و همچنین اتاق بازرگانی برای بهبود این شاخص ها و همراهی و همگامی ارگان های مربوطه و پیگیری مسائل و مشکلات موجود به منظور ارائه راهکارهای مناسب در جلسات شورای گفت وگو، تاثیر بسزایی در رفع مشکلات دارد.
عباسی، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را تجلی گاه تعامل دولت و پارلمان بخش خصوصی دانست و بر تلاش برای بهبود شاخص های فضای کسب و کار با استفاده از پتانسیل های موجود در این شورا تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه حضور فعالتری از بخش خصوصی مورد انتظار است، افزود: جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
استاندار چهارمحال و بختیاری به مدیران اقتصادی استان در خصوص لزوم هم افزایی بیشتر با بخش خصوصی هشدار داد و گفت: بدنبال برگزاری جلسات تشریفاتی برای رفع تکلیف نیستیم، چراکه این شورا بویژه در شرایط کنونی کشور باید مصوباتی با قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد.
عباسی افزود: در سال رونق تولید بر اساس منویات و بیانات مقام معظم رهبری باید آرایش نظامی در حوزه اقتصادی داشته باشیم.
وی گفت: مقابله با تحریم ها و تبلیغات منفی استکبار برای اختلال در اقتصاد و معیشت مردم مستلزم اتخاذ راهکارها و تدابیر اساسی با تعامل و همفکری دولت و بخش خصوصی است.
عباسی با تحلیلی از شرایط اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: دشمنان درصدد هستند که عرصه را برای ملت ایران تنگ تر کنند ولی با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی طبق راهبردها و منویات مقام معظم رهبری می توان جایگزین مناسبی برای اقتصاد نفتی یافت.
به گزارش ایرنا، اعضا جدید اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار دیدگاه های خود را در خصوص مسائل مختلف و رفع موانع تولید واحدهای صنعتی و خدماتی ارائه کردند.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.