به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های این هفته نمازجمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد گفت: 5 مرحله برای تشکیل انقلاب اسلامی تعریف شده که این مراحل شامل؛ شکل دهی انقلاب، تشکیل نظام، شکل دهی دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و شکل دهی تمدن اسلامی است.
وی تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دولت های اسلامی تشکیل شده اند اما تا عمل کامل فعالیت آنان براساس قوانین و قواعد اسلامی هنوز فاصله هست.
وی با اشاره به نزدیکی نیمه شعبان و انتظار برای فرج حضرت ولی عصر (عج) یادآور شد: انتظار امری تحول آفرین و زمینه ساز ظهور بوده که جامعه اسلامی نیز از مهمترین عناصر انتظار است.
نماینده ولی فقیه در شهرکرد و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: انتظار برای شکل دهی جامعه اسلامی، رسیدن به تمدن اسلامی و الگوگیری جهان از آن برای فراهم کردن زمینه ظهور ضرورت دارد.
وی با اشاره به روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام امام زمان (عج) همزمان با نیمه شعبان گفت: تلاش برای برقراری امنیت و سلامت نظام کاری از عملکرد های موفق سربازان گمنام است.
نکونام به 5 اردیبهشت سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس اشاره و تاکید کرد: استکبار جهانی در این روز شکست تلخی را تجربه کرد.
وی اظهار داشت: هنوز افزون بر نیمی از روستاهای چهارمحال و بختیاری مشکل جدی مسکن دارند و مسکن بقیه روستاها هم نیازمند مقاوم سازی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به 2 اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: دشمن از موفقیت ها و اقتدار سپاه به خشم آمده و به تازگی آن چه را که در شان خودش بوده به سپاه نسبت داده است.
نکونام تصریح کرد: دفاع در جنگ 8 ساله، مقابله با گروهک ها و تجزیه طلبان، خنثی کردن بحران های سیاسی و فتنه گر، مبارزه با داعش، خدمات رسانی هنگام بروز بلایای طبیعی، عمران و سازندگی کشور از طریق قرارگاه خاتم الانبیاء، شکل دهی بسیج، تقویت توان دفاعی و موسکی ایران، شکل دهی مقاومت در منطقه، مدریت انسانی، اخلاقی، ولایی و ایمانی با هدف ارزش های والای انسانی و به تازگی خدمات رسانی به سیل زدگان از مهمترین اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود.
وی یادآور شد: مردم فراموش نکنند که سیل زدگان کشور همچنان نیازمند کمک هستند و باید به آنان یاری برسانند.
7362/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.