مهرداد قطره سامانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه میانگین بارش های سال زراعی شهرستان کوهرنگ به بیش از 2 هزار میلیمتر رسیده است، اما این بارش ها برخلاف حجم بالایی که داشت در بهبود منابع آب استان نقش موثری نداشته و تمام آن به استانهای مجاور سرریز شد.
وی ادامه داد: بهبود منابع آب بویژه در حوزه منابع آب زیرزمینی نیازمند تجمیع برف طی چندین سال پیاپی است که این موضوع با وجود بارش های خوب برف در سال زراعی جاری محقق نشد و باران تمامی حجم برف انباشت شده در شهرستان کوهرنگ را آب کرد.
قطره سامانی تصریح کرد: هر 11 دشت استان که بیشتر آنها به ممنوعه بحرانی تبدیل شده است نیز از بارش های فروردین ماه بهره ای نبرده است چراکه نفوذ آبهای سطحی به ویژه در استان مرتفع چهارمحال و بختیاری به سختی انجام می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با این وجود اگر چه این استان بهره چندانی از بارش ها نبرد اما تالاب ها و تعدادی از چشمه های خشک شده استان احیا شده است و این موضوع می تواند بخشی از تبعات ناگوار خشکسالی بر محیط زیست استان را مهار کند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه دو رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان طی یک دهه اخیر استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش مواجه کرد و با وجود بارش های خوب فروردین ماه امسال همچنان کاشناسان بر این باورند که این بارش ها نمی تواند عمق خشکسالی یک دهه اخیر را جبران کند.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.