مهرداد قطره سامانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: درحالی که نوید پاییز پربارشی برای کشور و برای استان داده می شد، تحقق این موضوع منجر به بارش های موثری در استان در آبان ماه شده است.
وی ادامه داد: همچنین در حالی که در پاییز سال گذشته هیچ بارش برفی در استان نداشتیم، اما در آبان ماه امسال در ارتفاعات استان شاهد ریزش برف بودیم و هم اینک ارتفاع برف در گردنه چری به 24 سانتی متر می رسد.
قطره سامانی همچنین از ورود یک سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: این سامانه از بعدازظهر شنبه منجر به وقوع بارش برف و باران در برخی نقاط استان می شود.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: فعالیت های سامانه تا روز یکشنبه در استان تداوم خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، بنابر پیش بینی های هواشناسی، امسال نوید پاییز پربارشی برای چهارمحال و بختیاری داده می شود که این وضعیت اگرچه نمی تواند جبران کننده کمبود منابع آب این استان باشد اما بخشی از تبعات ناشی از 10 سال خشکسالی این استان را تعدیل می کند.
چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و کمبود بارش ها در این استان، استانهای اصفهان، خوزستان و یزد را با چالش تامین آب مواجه کرده است.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.