به گزارش ایرنا، در حالی که سراسر شهرستان کوهرنگ را برف پوشانده است ، اما هوا نیمه گرم بهاری لردگان در این روزها نوازنده خوش نوروزگردان است.
از سوی دیگر هوای بهاری شهرستان های شهرکرد، بن ، سامان و بروجن باعث جذابیت این شهرستانها در نوروز 98 شده است.
این روزها سیلاب بهاری ، به بخشی از طبیعت بکر چهارمحال و بختیاری خسارت زده است اما همچنان سرسبزی فروردین در نقاط مرتفع کوهستان های گرمسیری استان در کنار برف 3 متری کوهرنگ جذابیت عجیبی را خلق کرده است.
در چهارمحال و بختیاری مسافران نوروزی در یک روز سه اقلیم آب و هوایی را تجربه می کنند و این برای یک مسافران نوروزی که طبیعت گردی را برنامه ریزی کرده اند، جذابیت دارد.
گردشگران نوروزی از سمت شهرکرد به سامان که حرکت می کنند با دلربایی بهار شکوفه ها، از طبیعت لذت می برند.
کمی آن سوی تر در حدود 90کیلومتری شهرکرد ،مسافران نوروزی با یک برف و کولاک عجیب مواجه می شوند به گونه ای که برای عبور از گردنه چری و شاه منصوری کوهرنگ باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.
اما 70کیلومتر آن طرف تر از کوهرنگ ،گردشگران با گرمای شبیه خوزستان در لردگان مواجه می شوند.
دیدن سه فصل در یک محدوده جغرافیایی لذت بخش است به گونه ای که مسافران نوروزی آن را در یک روز تجربه می کنند.
چهارمحال و بختیاری در فلات مرکزی ایران با جاذبه های طبیعی فراوان از جمله آبشارهای زیبا از مکان های مورد علاقه گردشگران طبیعت است.
چهارمحال وبختیاری دارای جاذبه های طبیعت گردی فراوانی است به گونه ای که در آستانه فصل بهار در منطقه چمن گلی و صمصامی در شهرستان کوهرنگ پوشیده از برف است و چند کیلومتر دور تر گل های فروردینی در خانمیرزا خودنمایی می کنند.
وجود چشمه ها و جاری شدن رودخانه های بزرگ و پرآب و روان زاینده رود، کارون و دز که دشت های جنوبی و فلات مرکزی ایران را سیراب می کند، دیدنی ترین مکان تفریحی با آب و هوایی بهاری در چهار محال و بختیاری است.
سه تالاب بین المللی چغاخور، گندمان و سولقان از نظر تنوع گونه های زیست محیطی در ایران بی نظیر هستند و چشم انداز طبیعی این تالابها بسان کارت پستال و نقاشی زیبایی است که کسی از دیدن آن سیر نمی شود.
از سوی دیگر ،بهار بازفت، تصویری زیبا از یک اثر هنری را رقم می زند و در دورنمای تصویر آن، آمیزه ای از ترکیب رنگ های سرد و تند طبیعی است که دارای عمق میدان زیبایی برای دیدن است و وصف بهار کوهرنگ بویژه بخش بازفت را فقط با کلک خیال انگیز واژگان می توان توصیف کرد.
وجود بافت و کوچ عشایر در فصل بهار، این منطقه را به ˈ اکو موزه ˈ بزرگ ایران تبدیل کرده است و کوچ عشایر و زندگی عشایری و مناطق بکر این منطقه گنجینه طبیعی ایران است که حداقل باید یک بار خودتان آن را ببینید.
گوناگونی زیبایی های طبیعی منطقه به شکلی است که بخش بازفت را به عنوان یک منطقه چهار فصل گردشگری معرفی کرده است و در این منطقه از شهرستان کوهرنگ، گیاهان در حاشیه هایی از انبوهی برف رشد می کنند و تابلوهای زیبایی از خلقت خداوند را به نمایش می گذارند.
یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری در چهارمحال و بختیاری وجود اقلیم های آب و هوایی در یک محدوده مکانی است و چهارمحال و بختیاری دارای 9 اقلیم مختلف از 11 اقلیم جهانی می باشد.
مهمترین ویژگی گردشگری چهارمحال وبختیاری ˈ اکوتوریست طبیعیˈ یا ˈ گردشگری طبیعت ˈ و جغرافیایی آن است که برگ برنده ای برای حضور مهمانان نوروزی برای بازدید از این استان می باشد.
چهارمحال و بختیاری از نظر طبیعت و ویژگی های گردشگری دارای هر چهار فصل سال است و قرار گرفتن در بین دو منطقه گرم و نیمه خشک اصفهان و خوزستان، شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران در چهارمحال وبختیاری فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا،از سوی دیگر مسیر جاده بازفت دارای پتانسیل بسیار زیاد و منحصر به فردی برای جذب گردشگر است و گردشگران اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری را به سمت خود کشانده است.
بازفت در شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری در مسیر خوزستان از دیرباز محل کوچ ییلاق و قشلاق و ایلراههای عشایر بوده و همواره توجه گردشگران بویژه جهانگردان را برانگیخته است.
هم اکنون بیش از 100 کانون گردشگری شناخته شده در چهارمحال و بختیاری به عنوان شاهکار طبیعی ایران، با هزار چشمه جوشان و رودهای خروشان آماده پذیرای از مهمانان نوروزی است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.